جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 شهريور 1394     
جاده متصل کننده عربستان سعودی به عمان تکمیل می شود

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، جاده 680 کیلومتری بین عمان و عربستان سعودی که اکنون در دست ساخت است تا ماه اکتبر سال 2015 کامل می شود.

گمان می رود این جاده جدید فاصله بین دو کشور را تا 500 کیلومتر کاهش دهد. در حال حاضر عمان و عربستان سعودی از طریق جاده ای در امارات متحده عربی متصل هستند که طول 2 هزار کیلومتر دارد.

این جاده جدید 160 کیلومتر در داخل عمان و 519 کیلومتر در عربستان کشیده شده است. عمان حدود 519.2 میلیونه دلار برای ساخت این جاده هزینه کرده است در حالی که عربستان سعودی حدود 266.6 میلیون دلار برای این پروژه سرمایه گذاری کرده است.

مقامات عمان اعلام کرده اند که کار زیرسازی جاده ارتباطی بین دو کشور اواخر سال 2013 تکمیل شده است. این جاده در عمان از منطقه Tanam استان عبری شروع شده و از حوزه های نفتی گذشته و تا مرز عمان-عربستان کشیده شده است. این جاده در عربستان سعودی نیز به جاده Haradh-Batha و حوزه نفتی Al Shiba می رسد. فاصله بین Al Shiba و عمان 247 کیلومتر است.

گفته می شود حدود 130 میلیون متر مکعب شن و ماسه برای ساخت پل های مورد نیاز این جاده استفاده شده است. عمان دو سال برای ساخت سهم خود از جاده زمان صرف کرده است در حالی که این زمان برایعربستان سعودی چهار سال بوده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: