جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 شهريور 1394     
شروط برگزاری الکترونیکی انتخابات

فارس: نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ادامه مباحث مرتبط با برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی گفت: بناست تا در جلسه شورا در یکی دو هفته آینده نمونه‌‌ای از دستگاه‌های الکترونیکی که برای انتخابات پیشنهاد شده به نمایش گذاشته شده و بررسی‌ها در خصوص آن انجام شود.
 
وی افزود: در صورتی که تمام اقدامات به نحوی باشد که تا آذرماه سال جاری همه زیرساخت‌ها برای الکترونیکی برگزار کردن انتخابات آماده تست و آزمون باشد می‌توان امید داشت که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود و اگر بعد از این تاریخ مقدمات برای کنترل و اظهارنظر آماده شود کار برای برگزاری الکترونیکی انتخابات دشوار است.
 
سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: عینی‌ترین اقدام در بحث برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی این است که ظرف یکی دو هفته آ‌ینده نمونه‌ای از دستگاه‌ه‌های الکترونیکی برای معرفی به شورای نگهبان ارائه خواهد شد.
 
ابراهیمیان خاطرنشان کرد: چنانچه زیرساخت‌های برگزاری الکترونیکی انتخابات تا آذرماه برای تست آماده شود زمان برای آموزش کارشناسان شورای نگهبان وجود دارد اما اگر این مسئله به بعد از این تاریخ موکول شود کارشناسان شورای نگهبان وقت را برای این امر کافی نمی‌دانند و اگر وزارت کشور جدول زمانی مشخص شده را برای فراهم آوردن زیرساخت‌ها رعایت کند، امیدواریم که زمینه برای الکترونیکی برگزار شدن انتخابات فراهم شود.
 
به گزارش فارس، از چندی پیش وزارت کشور موضوع برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی را مطرح کرده بود که شورای نگهبان برگزاری انتخابات به این شکل را منوط به فراهم آوردن زیرساخت‌ها کرده بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: