جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 شهريور 1394     
تحریم‌ها پابرجا خواهد ماند

فارس: سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا بر باقی ماندن تحریم‌های ایران در موضوعات مربوط به مواضع منطقه‌ای ایران و مساله حقوق بشر تاکید کرد.
 
«جان کربی» در کنفرانس خبری با این سوال روبرو شد که « اکنون که توافق هسته‌ای ایران وجود دارد و به خاطر تحریمهای ایران تعدادی از کشورها از قبیل هند به کاهش میزان واردات نفت از ایران و نیز تحریمهای ایران ملزم بودند. اکنون به نظر شما پیام آقای وزیر خارجه(کری) برای کشورهایی چون هند چیست؟»
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جواب داد: «تحریمهایی که ما درباره آن داریم حرف می‌زنیم بخشی از تحریمهای سازمان ملل هستند که به منظور کشاندن ایران به میز مذاکره اعمال شدند در نتیجه این تحریمها اینگونه کارساز بودند. هیچ رفع تحریمهای تازه‌ای بر اساس برجام وجود نخواهد داشت تا زمانی که ایران همه اقدامات و مراحل ضروری که باید آنرا به اتمام برساند را انجام دهد و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره آنکه برنامه هسته‌ای ایران مسالمت‌آمیز است، راستی‌آزمایی کند».
 
وی  ادامه داد: «هر کشوری حقوق مستقل خود را دارد که بر اساس نظرات خود تحریمهایی را اعمال کند. تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه فعالیتهای شرورانه ایران پابرجا باقی خواهد ماند و ما در حالی که به جلو می‌رویم به تجدیدنظر و بررسی آنها ادامه خواهیم داد».
 
کربی افزود: «این موضوع درست نیست که ما به هند بگوییم چه کار بکنند اما ما اعتقاد داریم که معماری و مهندسی توافق ایران یک معماری و مهندسی بین‌المللی است. کشورهای زیادی دور هم آمدند تا مطمئن شوند ایران به سلاح هسته‌ای نرسد و این توافق این کار را می‌کند».
 
خبرنگار باز هم از جان کربی سوال کرد که «به نظر من آمریکا از هند خواسته بود تا واردات نفت خود را از ایران کاهش دهد. نظر شما در این باره چیست؟»
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا پاسخ داد: «من درباره اینکه درخواستی توسط آمریکا از هند برای کاهش واردان نفت از ایران کرده، ‌اطلاعی ندارم و باید باید این موضوع را بررسی کنم».
 
مقام آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا واشنگتن رسما از روسیه برای پیوستن به ائتلاف مقابله با داعش دعوت کرده، جواب منفی داد و تاکید کرد که آمریکا چنین کاری نکرده است.
 
کربی ادامه داد: «ما از فعالیتهای سازنده برای مقابله با داعش حمایت خواهیم کرد اما من نگفتم که ما دعوتی برای پیوستن روسیه به ائتلاف انجام دادیم آنچه من گفتم آن بوده که حمایت از رژیم اسد نمی‌تواند عاملی تعیین کننده در ارائه کمکها(برای مقابله با داعش) باشد».



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: