جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 19 شهريور 1394     
ترافیک اینترنت خود را کاهش دهید

باشگاه خبرنگاران: یکی از قابلیت‌های جدیدی که در ویندوز 10 به صورت پیش‌فرض وجود دارد Windows Update Delivery Optimization است.
 
مایکروسافت با اضافه کردن این قابلیت، تلاش کرده است که عملیات Update دستگاه‌‌هایی که از ویندوز 10 استفاده می‌کنند را تا جای ممکن راحت کند. با فعال بودن این قابلیت در ویندوز 10، رایانه‌ی شما آخرین به‌روزرسانی‌های ویندوز را از دیگر کامپیوترهای موجود در شبکه‌ی محلی و یا موجود در اینترنت دریافت می‌کند و همچنین به آن‌ها ارسال می‌کند.
 
 
 چنین اتفاقی موجب می‌شود ویندوز شما همواره آخرین آپدیت‌‌ها را دریافت کند، اما طبیعتاً چنین کارکردی نیازمند تبادل اطلاعات زیاد و مصرف پهنای باند اینترنت شماست. اگر پس از نصب ویندوز 10 احساس می‌کنید سرعت اینترنت شما کند شد است و یا ترافیک اینترنت‌تان بیش از حد مصرف می‌شود، می‌توانید Windows Update Delivery Optimization را غیرفعال کنید.
 
برای این کار ابتدا از منوی Start اقدام به باز کردن Settings کنید ، سپس روی Update and Security کلیک کنید.
 
 
 
اکنون در زیرمجموعه‌ی Windows Update، در سمت راست بر روی Advanced options کلیک کنید.
 
 
در این پنجره بر روی Choose how update are delivered کلیک کنید.
 
 
حال اولین گزینه را به سمت چپ بکشید تا به جای On بر روی Off قرار گیرد ، خواهید دید که دو گزینه دیگر خاکستری خواهند شد.
 
 
توجه داشته باشید که در این قسمت می‌توانید Choose how update are delivered را همچنان فعال نگاه دارید و تنظیم زیرین آن را تغییر دهید. اگر گزینه‌ی دوم را فعال کنید، به‌روزرسانی‌ها با دستگاه‌های دیگر روی شبکه محلی به اشتراک گذاشته خواهند شد و تمامی پهنای باند شما استفاده نمی‌شود. در واقع این گزینه برای زمانی است که چندین دستگاه با ویندوز 10 روی همان شبکه می‌باشند و در نتیجه فقط یک‌بار به‌روزرسانی‌ها برای همه‌ی آن‌ها دانلود می‌شود.
 
اما به طور پیش‌فرض گزینه‌ی سوم فعال است. گزینه‌ی سوم نه‌تنها به‌روزرسانی‌ها را برای تمام دستگاه‌های شما روی شبکه محلی به اشتراک می‌گذارد بلکه آن را روی اینترنت نیز به اشتراک می‌گذارد. یعنی در واقع شما برای تسریع به‌روزرسانی دستگاه‌های افرادی دیگر نیز سهیم می‌شوید و مسلماً عکس آن هم نیز صادق است و آن‌ها نیز برای تسریع به‌روزرسانی‌های شما که با استفاده از پهنای باند آن‌ها صورت می‌گیرد سهیم می‌گردند. این اشتراک در پس‌زمینه و با استفاده از حدأقل پهنای باند انجام می‌شود. اما اگر پهنای ‌بند زیادی ندارید و یا حدأکثر استفاده برای‌تان محدود است و یا هزینه دارد بهتر است که گزینه‌ی اول را انتخاب نمایید.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: