جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 19 شهريور 1394     
دردسر استقلال از مصر هم دیپورت شد

دردسر استقلال از مصر هم دیپورت شدگروه ورزشی مشرق - هنریک هلمکه آلمانی- برزیلی شنبه شش دی‌ماه سال93 با استقلال قرارداد بست تا بلکه در میانه راه لیگ چهاردهم عصای دست امیر قلعه‌نویی وسط زمین آبی‌ها باشد.

هلمکه روی کاغذ بازیکن باکیفیتی نشان می‌داد. در لیگ فنلاند برای تیم جارو رده‌ ششمی قبل از پیوستن به استقلال- 31 بازی انجام داده بود تا طی 2758 دقیقه هشت گل هم به ثمر برساند.

گل‌های هنریک به هونکا، Kups و ‌TPS سبب شده بود تا جارو به سه تساوی و سه امتیاز مستقیم دست پیدا کند. شاید همین عملکرد هم ژنرال آبی‌ها را ترغیب کرد تا برای جذب این هافبک به اصطلاح طراح چراغ‌سبز نشان دهد.

 

* دکتر آبی‌ها درست گفته بود

به هر تقدیر ژنرال آبی‌ها روی دیوار هلمکه یادگاری نوشت تا بلکه مشکلات فراوانش در میانه میدان حل شود. اما فقط چند دقیقه از حضورش در دیدار دوستانه برابر نفت آبادان می‌گذشت که پاهایش را گرفت و به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد.

جالب بود؛ خودش می‌گفت یک پروفسور آلمانی می‌گوید بدون عمل جراحی به میادین بازخواهد گشت اما تشخیص کمیته پزشکی آبی‌ها ناتوانی او برای ادامه حضور در نیم‌فصل دوم لیگ‌چهاردهم بود.

 

* هلمکه معمای بزرگ الاهلی

این‌گونه شد که هلمکه گرانقیمت‌ هزار دلار از قرارداد 168هزار دلاری‌اش را گرفت و تهران را به مقصد قاهره ترک کرد. مقصد جدید او الاهلی مصر بود. انتقالی که باورش دشوار می نمود. متولیان این تیم سرشناس مصری در ژانویه 2015 با او قراردادی سه‌ونیم‌ساله بستند که دو سال و 9ماه و سه هفته دیگر به اتمام می‌رسد.

دردسر استقلال از مصر هم دیپورت شد


اینکه کارشناسان فنی الاهلی چطور متقاعد شدند که هلمکه به دردشان می‌خورد،‌ یک نکته است و اینکه این بازیکن در کل رقابت‌ها فقط دو بازی انجام داد، نکته‌ای دیگر.

در واقع دلیل عقد قرارداد بلندمدت الاهلی با این بازیکن- همچنان خارج از فرم- به معمایی تبدیل شد که رسانه‌های مصری هم به آن پرداختند.

البته تکلیف این قرار داد قابل پیس بینی 6 ماه بعد مسخص شد؛ مسئولان الاهلی خیلی زود در خروج را به او نشان دادند.

هرچند که خودش شرایط را جور دیگری جلوه می‌دهد: «دو هفته است رقابت‌های مصر به پایان رسیده و من از یک باشگاه مصری و یک تیم در بوندس‌لیگای2 پیشنهاد دارم!» این در شرایطی است که بازیکنی با قراردادی سه‌سال‌ونیمه دنبال پیشنهاد جدید نمی‌گردد.


 

* 13آگوست روز اخراج آقای تماشاچی

الاهلی بعد از الزمالک که در فصل 15-2014 فوتبال مصر قهرمان شد، روی پله دوم ایستاد و کادر فنی تیم تصمیم گرفتند نقاط ضعف خود را بپوشانند. این‌طوری شد که اولین نام‌ها برای باز شدن راه جذب بازیکنان خارجی جدید هلمکه و پیترا بیموبودی نیجریه‌ای بودند. الاهلی، هلمکه را به همراه پیتر از لیست تیم کنار گذاشت، آن‌هم سیزدهم آگوست یعنی 25 روز قبل. به این ترتیب پرونده هلمکه در الاهلی خیلی زودتر از اتمام قراردادش بسته شد.

دردسر استقلال از مصر هم دیپورت شد


جالب اینکه سایت اهرام‌آنلاین در مورد هلمکه نوشت: «این بازیکن فقط دو بازی انجام داد و بقیه بازی‌های الاهلی را از تلویزیون خانه‌اش تماشا کرد و در نهایت وارد لیست بازیکنان خروجی شد.»




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: