جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 19 شهريور 1394     
الزام مراکز معاینه فنی بهارستان به سنجش کاتالیست و کربن کنیستر

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،سرپرست محیط زیست بهارستان از الزام مراکز معاینه فنی بهارستان به سنجش کاتالیست کانورتور و کربن کنیستر خبر داد.

رضا شایسته با بیان این مطلب از تشکیل دومین جلسه کارگروه معاینه فنی شهر گلستان ، با حضور رئیس پلیس راهور شهرستان ، معاون خدمات شهری شهرداری گلستان ، مدیر مرکز معاینه فنی ، نماینده محیط زیست و سایر اعضاء در محل مرکز معاینه فنی گلستان خبر داد .

وی افزود: خوشبختانه بعد از تشکیل اولین جلسه کارگروه معاینه فنی شهر گلستان در مرداد ماه سالجاری،  دومین جلسه کارگروه هفته گذشته در محل مرکز معاینه فنی مذکور تشکیل شد.

به گفته شایسته، در این جلسه  اعضای کمیته معاینه فنی گلستان ضمن اینکه از یکی از مراکز معاینه فنی گلستان بازدید کردند از نزدیک در جریان فعالیت های این مرکز قرار گرفتند.

شایسته ضمن تاکید بر رعایت الزامات زیست محیطی در انجام معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین بیان داشت: حسن انجام معاینه فنی خودروها می تواند نقش تعیین کننده ای در کاهش آلودگی هوای شهرستان داشته باشد.

وی با بیان اینکه مبدل هاي کاتاليستي بین موتور و اگزوز خودرو نصب می شوند تا دود حاصل از اگزوز را جذب و با شیوه های گوناگون آن را به مواد کم خطر تر و یا بخار تبدیل کنند، تصریح کرد: این مبدل ها حداکثر پس از طي مسافت ۸۰ هزار کيلومتر از بين مي رود  و اکثر خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می کنند یا فاقد مبدل کاتالیستی هستند و یا مبدل آنها خراب است، این درحالیست که مبدل کاتالیستی و همچنین کربن کنیستر نقش بسیار مهمی در ممانعت از انتشار آلاینده های خروجی از اگزوز و کاهش تولید آلودگی هوا توسط خودروها دارد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان اظهار داشت: بر همین اساس اجرای آزمون صحت کاتالیست کانورتور و کربن کنیستر در معاینات فنی خودروها به منظور صدور برگه و برچسب معاینه فنی و همچنین کالیبراسیون دستگاه ها باید به طور جدی در دستور کار مراکز معاینه فنی قرار گیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: