جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 شهريور 1394     
حفظ محیط زیست شهری اولویت اول شهرداری تهران

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، بهبود کیفیت زندگی شهروندان زمانی حاصل می شود که شاخص های حیاتی شهر  مانند هوای پاک، آب سالم و کافی، مواد غذایی سالم، تنوع زیستی گیاهی و جانوری مناسب، مهیا باشد.

علي محمد شاعري رييس ستاد محيط زيست به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 19 از برخي  اقدامات و فعالیتهای محیط زیستی منطقه بازدید به عمل آورد.

در این بازدید ضمن بررسی وضعیت عمومی منطقه  از برخی فعالیتهای منطقه مانند مرکز آموزش گل و گیاه، تجهیزات خورشیدی بوستان ولایت، محدوده خلازیر بازدید به عمل آمد.

شاعري، در نشستی که با حضور معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه و شهرداران نواحی برگزار شد با توجه به اینکه موضوع محیط زیست اولویت اول شهرداری تهران است  اظهار داشت: بهبود کیفیت زندگی شهروندان یکی از اهداف این اولویت است و زمانی این اتفاق میسر می شود  که شاخص های حیاتی شهر  مانند هوای پاک، آب سالم و کافی، مواد غذایی سالم، تنوع زیستی گیاهی و جانوری مناسب، مهیا باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد ستاد محیط زیست و توسعه پایدار در راستای اولویت های مجموعه مدیریت شهری پروژ ه های متعددی را در قالب پایش منابع آلاینده، آموزش و فرهنگ سازی جهت مشارکت شهروندان اجرای پروژ های مختلف در حوزه های توسعه انرژی های نو، تصفیه و بازچرخانی فاضلاب، تهیه پیوستهای زیست محیطی، بهبود تنوع زیستی، طراحی و برای اجرا به مناطق 22 گانه ارائه نموده است.

شاعری در ادامه پیشنهادات لازم را به منظور حل معضلات  محیط زیستی منطقه در خصوص  با شرکت فاضلاب و فرهنگ سازی جهت خرید انشعاب  توسط شهروندان، کنترل فاضلاب و پسابهای صنعتی در محدوده خلازیر جهت جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی، تعیین تکلیف وضعیت اراضی تصفیه خانه های میدان مرکزی میوه و تره بار منطقه ظرف سه ماه، رعایت پیوستهای زیست محیطی در پروژ های شهری و ...  ارائه کرد.

گفتني است رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات محیط زیستی صورت گرفته، وضعیت  محیط زیستی منطقه را متوسط ارزیابی کرد  و اظهار امیدواری کرد با مشارکت، همدلی و مسئولیت پذیری  سایر دستگاههای اجرایی وضعیت محیط زیست منطقه  ارتقاء یابد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: