جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 خرداد 1393     
ارائه آموزش ویژه اشتغال به 5 گروه جدید

 

مهر: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه زنان خانه دار، دانشجویان، دانش آموزان، بیکاران و سربازان؛ جامعه هدف جدید ارائه آموزش های مهارتی هستند گفت: سالانه بیش از 2 میلیون نفر در کشور تحت آموزش های فنی و حرفه ای قرار می گیرند.

کورش پرند گفت: در حال حاضر 13 هزار و 500 مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ ای آزاد و 700 مرکز ثابت در سطح کشور فعالیت می‌کنند. به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سالانه به بیش از 2 میلیون نفر در سطح کشور در این مراکز آزاد و ثابت زیرپوشش سازمان، آموزش‌ های مختلف ارائه می‌شود.

پرند تصریح کرد: زنان خانه‌ دار، دانشجویان، دانش‌ آموزان، بیکاران و سربازان و حتی زندانیان جامعه هدف این سازمان در بحث ارائه آموزش‌ های مهارتی هستند. وی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای در 180 زندان کشور ارائه می‌شود خاطرنشان کرد: 42 هزار زندانی در سال گذشته زیرپوشش آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای و مهارتی قرار گرفته‌اند.

معاون وزیر کار ادامه داد: کارکنان سازمان‌ ها، شهرک‌ های صنعتی و ادارات مختلف دیگر جامعه هدف سازمان فنی و حرفه‌ ای در بحث فراگیری آموزش‌ های مهارتی به منظور ارتقا سطح عملکردی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این آمار به خوبی نشان می‌دهد که حیطه کاری سازمان فنی و حرفه‌ ای بسیار گسترده بوده و تحقق اهداف و برنامه‌ های آن نیازمند تلاش و برنامه‌ ریزی‌ های اصلی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای کشور افزود: در همین راستا سازمان 8 راهبرد، 27 سیاست و 250 برنامه را تعریف و تمام مدیران در حوزه صف و ستادی باید براساس سند راهبردی حرکت کنند. این سند براساس اسناد بالادستی تعریف و تدوین شده و کار براساس آن پیش می‌رود.

پرند حضور موثر در عرصه‌ های بین‌ المللی را از دیگر اولویت‌ های این سازمان عنوان کرد و بیان داشت: حضور موثر در عرصه بین‌ المللی را تعریف کرده‌ ایم و در کشور حتی در دیپلماسی که ابزاری برای کمک به دیپلماسی عمومی، اقتصادی و هسته‌ ای است ورود پیدا کرده‌ ایم.

وی افزود: آموزش بیش از 300 مربی از کشورهای مختلف یکی از اقدامات ما در این حوزه در سال گذشته بوده است. این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: با این کار به دنبال آن هستیم که تکنولوژی و فناوری خود را به سایر کشورهای جهان انتقال دهیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: یکی از موضوعات و استراتژی‌ هایی که در دیپلماسی مهارت تعریف کرده‌ ایم اعزام نیروهای کار به خارج از کشور است. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ا ی کشور افزود: معتقدیم اگر در بحث اعزام نیروی کار مدل و استراتژی داشته باشیم ظرفیتی را برای کشور ایجاد کرده‌ایم و در غیر اینصورت اعزام نیروی کار به خارج از کشور تهدیدی برای ما خواهد بود.

پرند شناسایی نخبه‌ های مهارتی در کشور را ضروری دانست و افزود: باید با شناسایی نخبه‌های مهارتی بستر را برای استفاده از ظرفیت آنها به بهترین نحو فراهم و با کمترین هزینه‌ ها بیشترین سودآوری را داشته باشیم.

وی اظهارداشت: استفاده از نخبه‌ های مهارتی که دارای ظرفیت‌ های زیادی هستند می‌تواند بستری برای رفع مشکل بیکاری در کشور و ایجاد اشتغال‌ پایدار باشد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: