جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 شهريور 1394     
دلایل سوءهاضمه ازنظر طب سنتی

تسنیم: یک متخصص طب سنتی دلایل بروز سوءهاضمه از دیدگاه طب سنتی را عنوان کرد.

میثم شیرزاد متخصص طب سنتی درباره معده اظهار داشت: عدم رعایت تدابیر غذاخوردن موجب ضعف معده می‌شود.

به گفته وی عادت کردن به انجام تدابیر صحیح غذاخوردن, ممکن است به سرعت صورت نپذیرد ولی به تدریج عادت می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: یکی از تدابیر صحیح غذاخوردن این است که تا گرسنه نشدیم, اقدام به غذا خوردن نکنیم. این دستوری است که چه افراد سالم و چه بیمار باید رعایت کنند.

شیرزاد ادامه داد: خالی شدن معده معمولاً دو تا سه ساعت بعد از صرف غذا اتفاق می‌افتد و گرسنگی در آن ساعات اتفاق نمی‌افتد بلکه چند ساعت بعد بروز پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: افرادی که بیماری‌های خاص دارند و بعد از خالی شدن معده گرسنگی‌هایی احساس می‌کنند که علائمی مثل لرزش، ضعف شدید و گاهی بی‌حالی جدی پیدا می‌کنند؛ این افراد بیماری خاصی دارند و باید مراجعه کنند و استثنا هستند از افراد دیگر که باید بلافاصله بعد از گرسنه شدن غذا را بخورند.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: اما به صورت کلی افراد تا زمانی که سیرند و احساس گرسنگی نکردند نباید غذا بخورند.

شیرزاد افزود: در این راستا عادتی رایجی شده است مثلاً در ادارات سر ساعت خاص می‌روند برای غذا و توجهی ندارند. این باعث می‌شود که غذای قبلی که معده هضم کرده است و به کبد فرستاده می‌شود, هنوز به خوبی هضم نشود.

وی بیان کرد: کبد عضو مهمی بعد از معده است که ادامه هضم در آنجا انجام می‌شود؛ کبد و بقیه بدن مشغول هضم غذای قبلی هستند و هنوز احساس گرسنگی ایجاد نشده است، در حالیکه عدم احساس گرسنگی یک علامت بسیار مهمی است برای اینکه بدن هنوز مشغول هضم غذای قبلی است.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: اگر بدون توجه به اینکه غذای قبلی در معده هضم نشده است و غذا مصرف شود, اختلال در هضم غذا ایجاد می‌شود, همچنین توان و انرژی هضمی را کاهش می‌دهد و هضم غذای قبلی را هم دچار اختلال می‌کند. بنابراین حتماً گرسنگی صادق باید ایجاد شود تا افراد به سمت غذا بروند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: