جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 شهريور 1394     
مدیریت ،حلقه مهم مفقوده خدمات پس از فروش خودروها

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : با وجود تلاش هایی که در حوزه صنعت خودرو صورت گرفته اما همچنان این صنعت با مشکلاتی جدی در حوزه کیفیت و خدمات پس از فروش دست به گریبان است.

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : واقعیت این است که امروز بازار خودرو ایران رها شده به طوری که شاهد بازار یک سویه ای هستیم که چندان اهمیت ندارد که خدمات پس از فروش در آن به چه نحو باشد.

وی تصریح کرد : متاسفانه به دلیل بازار یک طرفه  خودرو ایران عمدتا شرکتها به فکر کیفیت نیستند طبعا در چنین بازاری خدمات پس از فروش نیز چندان معنایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز خدمات پس از فروش خودروسازان نمره قابل قبولی نخواهد گرفت، اظهار داشت : با مراجعه به  مراکز خدمات پس از فروش می توان بررسی کرد که میزان توجه مراکز به مشتریان چگونه است ، آیا مشتری مداری را  نه  به عنوان یک اصل بلکه به عنوان یک فرع در مراکز خدمات پس از فروش مورد اهتمام است یا خیر ؟  به نظر می رسد به دلیل بازار یک سویه و  شرایط یک طرفه ای که عمدتا به نفع خودروسازان است مراکز نیز حقوق چندانی برای مشتری قائل نیستند .

وی گفت : شرکتهای خودروساز بر اساس دوره ای که تحت عنوان گارانتی تعریف شده ، وظایفی را در این مدت در قبال مشتری برعهده دارند چطور ممکن است که خودروسازی که در خارج از ایران فعالیت دارد برای ارائه خدمت به مشتری از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند اما در ایران این روند معکوس است و مشتری باید با اجبار و زور این خدمات را دریافت کند، متاسفانه اینها مسائل اصلی است که کمتر به آنها توجه می شود.

وی  تصریح کرد : البته در حوزه خدمات پس از فروش استاندارد های لازم قطعا وجود دارد اما در مقایسه با استانداردهایی که در دنیا رعایت می شود استاندارد خدمات پس از فروش خودروها در ایران در حد رتبه 2 و 3 قرار دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین با اشاره به نحوه  نظارت بر حوزه کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش خودروها گفت : ادغام وزارت صنعت ، معدن و تجارت اشتباه بزرگی بود که مجلس هشتم مرتکب شد چرا که هماهنگی و همخوانی که این مجموعه ها باید با یکدیگر داشته باشند عملا پس از ادغام وجود ندارد.

نعمتی افزود : امروز به دلیل از هم گسیختگی هایی که در وزارت صنعت و معدن وجود دارد این وزارتخانه نه مرغ است ، نه شترمرغ است نه تخم مرغ است  چنانچه با ادغام حوزه بازرگانی ، صنعت و معدن ، بی نظمی و به هم ریختگی در وظایف هر یک از این حوزه ها ایجاد شد به طوری که عملا شرایطی را که باید دید ، در این مجموعه مشاهده نمی شود.

نماینده مردم اسد آباد در خانه ملت تصریح کرد : امروز اصلی ترین حلقه مفقوده در حوزه خدمات پس از فروش در صنعت خودرو حلقه مدیریت است و پس از آن بحث خصوصی سازی است  بالاخره باید دولت پای خود را از درون شرکتهای تولیدی به خصوص شرکت خودروسازی بیرون بکشد و به وظایف اصلی خود در حوزه نظارت و مدیریت و برنامه ریزی بپردازد.

نعمتی افزود : دولت باید اجازه دهد که مجموعه های خودروسازی فعالیت شان را انجام داده و اگر خودرویی بی کیفیت است ، کیفیت آن را افزایش دهند و مشکلات را  خودشان برطرف کنند بنابراین تا زمانی که سایه دولت بر این مجموعه ها باشد و با تعیین تعرفه های بالا و ارز های ارزان قیمت از این صنعت حمایت شود تبعا خودروسازسهام دار شرکتهایی که به وی ارتباطی ندارد می شود و بانک داری خواهد کرد و مسلما با این رویه مشکلات صنعت خودرو نیز برطرف خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: