جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 شهريور 1394     
در زمان ساخت تونل توحید قرار بود آبفای تهران مسیر لوله ها را تغییر دهد

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در واکنش به نظرات برخی اعضای شورا درخصوص ریزش سقف تونل توحید و نفوذ آب به این سازه گفت: رسم همکاری در عضویت شورا این است که اگر عضوی در زمینه ای خاص اعلام نظر می کند، از ارائه نظرات غیرتخصصی بپرهیزد و ابتدا اطلاعات مربوطه را کسب و سپس سوال هایی را مطرح کند.

 احمد دنیامالی، با انتقاد از اینکه برای اتفاقی که در شهر می افتد بهتر است اعضا سوالی که می پرسند، بهره ای در پی داشته باشد، افزود: به طور قطع من به شخصه در زمینه پزشکی اظهار نظر نمی کنم؛ چراکه در زمینه پزشکی اطلاعاتی ندارم. پس مهم این است که در صحن شورا اطلاعات ناقصی ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه تونل توحید از قبل برای بحث تزریق و آب بندی بارها مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته است، افزود: تونل توحید یک سازه شمالی-جنوبی است. اگر شرقی-غربی بود مشکلات بیشتری در زمینه عایق بندی داشت اما سازه وقتی شمالی جنوبی است، کمتر به مشکل عایق بندی می خورد.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه بدنه تونل توحید یک سازه مستحکم است اما از سوی آب های رها شده و لوله های پوسیده تهدید می شود، ادامه داد: به دلیل آنکه این سازه شمالی-جنوبی است، از منظر مهندسان عقل حکم می کند که برای آب بندی، پول زیادی خرج نشود.

دنیامالی با تاکید بر اینکه آنچه پیش بینی شده بود این بود که از بالای سر تونل یک سری شاه لوله های اصلی آب تهران عبور کرده است، افزود: در زمان ساخت این سازه قرار بود که کارشناسان آبفای تهران مسیر لوله ها را تغییر دهند. هرچند که در زمان احداث نیز بارها این لوله ها دچار شکستگی شدند.

وی با انتقاد از اینکه در روزهای گذشته گفته شده در تونل توحید دریاچه پیدا شده است، متذکر شد : برای پاسخ به این گفته ها جواب دندان شکنی دارم. ضمن آنکه به نظر می رسد این گفته ها بیشتر جنبه ژورنالیستی دارد.

در ادامه این تذکر رئیس شورای شهر تهران نیز از کمیسیون عمران و معاونت عمرانی خواست گزارش کاملی از وضعیت تونل توحید تهیه و در صحن شورا برای تنویر افکار عمومی قرائت شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: