جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 شهريور 1394     
۳ پیشنهاد برقی تهران به مادرید

مهر: دور جدید مذاکرات برق و انرژی جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا با سفر خوزه مانوئل سوريا وزير صنعت، انرژي و گردشگري اسپانيا به تهران و گفتگو با حمید چیت چیان وزیر نیروی ایران آغاز شد.

حميد چيت‌چيان در ديدار با وزير صنعت، انرژي و گردشگري اسپانيا با بیان اینکه ایران آماده همکاري‌هاي بيشتر اقتصادي با اسپانیا است، گفت:‌ اين روابط مي‌تواند در زمينه‌هاي توليد، توزيع و انتقال برق و همچنين در بخش‌هاي مختلف آب و فاضلاب و انرژي‌هاي تجديدپذير گسترش يابد.

وزیر نیرو ایران با بيان اينکه توسعه کاربرد انرژي‌هاي تجديدپذير از سياست‌هاي اصلي و مهم جمهوري اسلامي ایران و وزارت نيرو است، تصریح کرد: شرکت‌هاي اسپانيايي داراي ظرفيت‌هاي خوبي در زمينه انرژي‌هاي بادي و خورشيدي هستند که مي‌تواند از عوامل مهم همکاري دو کشور باشد.

این عضو کابینه دولت با اشاره به اينکه ساخت تجهيزات نيروگاه‌هاي آبي توسط شرکت‌هاي اسپانيايي و همچنين تجربيات اين شرکت‌ها در زمينه‌هاي توليد، ‌ انتقال و توزيع برق از ديگر موارد همکاري دو کشور به شمار مي رود، اظهار داشت: همکاري و فعالیت موسسات و شرکت هاي اسپانيايي در ايران باید به‌صورت انتقال تکنولوژي ادامه يابد.

این مقام مسئول همکاري هاي دو کشور را در قالب سرمايه‌گذاري مستقيم شرکت‌هاي اسپانيايي، فاينانس پروژه‌ها، انتقال تکنولوژي، نه خريد صرف تجهيزات و همکاری‌هاي علمي تخصصي و فني دانست و افزود: مجلس شوراي اسلامي قانون مستحکمي را در حمايت از سرمايه گذاري مستقيم شرکت‌هاي خارجي در کشور تصويب کرده که هم اکنون در حال اجرا است.

وي با بيان اينکه در طول مدت زمان تحريم ها رفتار کشورهاي مختلف با ايران يکسان نبوده و نوع رويکرد اسپانيا در اين سالها براي ما حائز اهميت است، تبیین کرد: وزارت نيرو ضمن استقبال از حضور شرکت‌هاي اسپانيايي در ايران، حمايت‌هاي همه جانبه خود را از اين شرکت‌ها اعلام مي کند.

وزير صنعت، انرژي و گردشگري اسپانيا نيز با بيان اينکه ايران و اسپانيا دو کشور با فرهنگ ديرينه هستند و همين باعث شد تا در ۴۰۰ سال قبل اسپانيا اولين سفير خود را رسما راهي ايران کند، اظهار داشت: ديدار از ایران از اهميت سياسي، صنعتي، فرهنگي خاصي برخوردار بوده که باعث تبادل مراودات اقتصادي و ارتباطات تجاري خواهد شد.

خوزه مانوئل سوريا با بيان اينکه شرکت‌هاي اسپانيايي با حمايت کامل دولت اين کشور علاقه وافري براي حضور در ايران خواهند داشت، گفت: اسپانیایی ها آمادگي دارند تا در زمينه‌هاي، انرژي‌هاي نوين، کلاسيک، فتوولتائيک، سولار، هيدروليک و ترميک و همچنين در زمينه‌هاي مختلف آب و سيستم‌هاي آب شيرين‌کن با ايران همکاري هاي گسترده داشته باشيم.

این مقام اسپانیایی با اعلام اينکه در سال ۲۰۱۴ میلادی به ميزان ۴۳ درصد از انرژي‌هاي اسپانيا از طريق انرژي‌هاي نوين و تجديد پذير تامين شده است، بيان داشت: مي توانيم تجربيات خود را در سامانه‌هاي انرژي‌هاي تجديدپذير و کلاسيک در اختيار شرکت‌هاي ايراني بگذاريم و همانطوري‌که در طول ساليان دراز اين تجربيات را در اختيار آمريکا، آمريکاي لاتين، افريقا و اروپا گذاشته ايم، تعهد نمائيم در زمينه انتقال انرژي، توليد انرژي هاي نوين و تکنو لوژي هاي جديد در کاهش آلودگي فضا با جمهوري اسلامي همکاري داشته باشيم.

وي با بيان اينکه در سال‌هاي تحريم، ‌به‌رغم فشار زيادي که بر ايران تحمیل شد، اسپانيا همکاري خود را با جمهوري اسلامي قطع نکرد، گفت: امیدوارم با از بين رفتن فضاي تحريم‌ها، روابط ايران و اسپانيا به‌صورت تصاعدي گسترش يابد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: