جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 شهريور 1394     
شرط توزیع دومین بسته امنیت غذایی

فارس: علی ربیعی در حاشیه برگزاری هفتمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران که صبح امروز در مجموعه تلاش برگزار شد، ضمن اشاره به طرح یکپارچه رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در حوزه رفاه اجتماعی گام‌های مؤثری را برداریم، بایستی به لایه‌ها و دهک‌های پایینی جامعه توجه ویژه‌ای شود و به همین منظور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از چندی پیش تدوین طرح نظام یکپارچه رفاهی را پیگیری کرد.

وی تصریح کرد: طرح نظام یکپارچه رفاهی هم اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده است و براساس این طرح، خدمات به صورت برابر به آحاد مختلف جامعه اعم از زنان سرپرست خانوار، بیماران خاص و... ارائه می‌شود.

وی گفت: ما در طرح اشاره شده بنا داریم از افرادی که در شرایط خاص قرار دارند حمایت بیشتری را انجام دهیم، ضمن اینکه تدوین طرح اشاره شده به عهده بنده بوده است.

ربیعی هدف از طرح نظام رفاه اجتماعی را جلوگیری از تهدید فردی و انسانی دانست و گفت: ایجاد مسکن اجتماعی و حمایتی یکی دیگر از سیاست‌های رفاهی دولت تدبیر و امید محسوب می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه برخی از خانواده‌ها 60 تا 100 سال طول می‌کشد که صاحب خانه و سرپناهی شوند، گفت: در این زمینه نیز بنا داریم فاصله صاحبخانه شدن را کاهش دهیم و به همین جهت طرح‌هایی را در دست برنامه‌ریزی قرار داده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: منابع دولت‌ها در همه کشورها منابع محدودی است و باید کنترل هزینه داشته باشیم.

وی گفت: طی دو سال آینده ایجاد راه‌اندازی پایگاه رفاه ایرانیان در دستورکار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است و در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به پوشش بیمه تکمیلی افراد کم‌توان در جامعه اشاره کرد و گفت: به طور قطع افرادی که در این بخش شناسایی می‌شوند، در طرح رفاه اجتماعی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در بدو ورود بنده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشکلات مالی و بدهی‌های زیادی روبه‌رو بودیم، گفت: خوشبختانه در طی دو سال گذشته عقب‌ماندگی‌ها جبران شده است و شاهد هماهنگی بین سازمان‌های بیمه‌گر و برگزاری جلسات شورای عالی بیمه هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طبق دستور رئیس‌جمهور به سازمان برنامه و بودجه، طی هفته آینده بخش دیگری از اعتبارات سازمان‌های بیمه‌گر تأمین و ما می‌توانیم بخش دیگری از بدهی‌های خود را به مراکز درمانی پرداخت کنیم.

ربیعی با بیان اینکه امروزه دفترچه‌های بیمه‌ها ارزش پیدا کرده‌اند، گفت: متأسفانه در گذشته این دفاتر ارزشی را در مراکز درمانی نداشتند ولی با تلاش صورت‌گرفته توانسته‌ایم اقدامات خوبی را در این حوزه برداریم و هم‌اینک داروهای جدیدی تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفته‌اند.

ربیعی در ادامه با بیان اینکه توزیع بسته‌های امنیت غذایی طبق برنامه‌ریزی انجام می‌گیرد، گفت: ما آمادگی توزیع دومین مرحله از بسته‌های امنیت غذایی را در صورت تأمین اعتبار داریم.

ربیعی در خصوص اعتبار هر بسته امنیت غذایی خاطرنشان کرد: حداقل بسته امنیت غذایی 30 هزار و حداکثر 120 هزار تومان درنظر گرفته شده است.

وی همچنین به لایحه حمایت از حقوق معلولان اشاره کرد و گفت: این لایحه طی سه روز پیش توسط رئیس‌جمهور امضا و به مجلس ارسال خواهد شد که به شهادت معلولان، تحول اساسی در لایحه ایجاد شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: