جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 شهريور 1394     
معاون شهردار تهران در همایش بررسی وضعیت خدمات پس از فروش صنعت خودرو مطرح کرد:
لزوم نگاه متفاوت به نیاز و خواست مشتریان در حوزه خدمات پس از فروش

به گزارش شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت : هر گونه نگاه متفاوت به نیاز و خواست مشتری می تواند موجب تحول و بهبود در حوزه خدمات پس از فروش خودروها شود .

سید جعفر تشکری هاشمی در همایش بررسی وضعیت خدمات پس از فروش صنعت خودرو اظهار داشت  :  انتظار می رود در فرهنگ مدیریتی کشور اصل مشتری مداری نصب العین همه ما قرار گیرد.

وی گفت : امروز همه ما مسئول حوادث جاده ای در کشور هستیم  چنانچه 28 هزار کشته و  بیش از 400 هزار زخمی در اواسط دهه 80 همگی محصول عملکرد ما در جاده ها و شرایط موجود بوده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به  سه اصل انسان ، راه و خودرو در بحث ترافیک افزود :  آنچه واقعیت دارد این است که انسان در هر شرایطی می تواند بر حوادث طبیعی و غیر طبیعی غلبه پیدا کند اما ابزار و تکنولوژی و صنعت باید در اختیار انسان قرار گیرد تا خطاهای انسانی را نیز مدیریت نماید.

وی گفت : امروز خودروهای تولیدی ما تا چه میزان می توانند از حوادث و اتفاقات که منجر به مرگ انسان و خسارت های مادی و معنوی به انها می شوند  جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 50 درصد مرگ شهروندان تهرانی راکبین موتورسیکلت ها هستند تاکید کرد : هر چند در تهران پس از تلاش های زیادی که در چند سال اخیر صورت گرفت میزان کشته های ناشی از تصادفات  از 1400 به حدود 800 نفر کاهش یافته است.

وی گفت : روزانه 23 میلیون جا به جایی خودرویی در تهران صورت می گیرد که 5 میلیون از این جابه جایی ها توسط تاکسی ها انجام می شود.

وی  در ادامه با با انتقاد از دریافت 3 درصد از قیمت خودرو از مشتری در زمان تحویل آن بابت خدمات پس از فروش ، خاطر نشان کرد : تولید کنندگان ما اولین فروشندگانی هستند که ابتدا پول را دریافت و پس از آن خدمات پس از فروش ارائه می کنند در حالی که هیچ فروشنده دیگری را در کشور نمی توان یافت که اول پول را از مشتری دریافت کند واعلام کند در طول سالهای آینده خدمات پس از فروش را ارائه خواهم داد.

وی با تاکید بر اینکه دریافت هزینه خدمات باید برای عیوب حادث باشد ، تصریح کرد : عیوب حادث ، عیوب غیر قابل پیش بینی است که در زمان وقوع باید  به فوریت برای مشتری رفع شود اما سوال این است که چند درصد از عیوب ما عیوب حادث و غیر قابل پیش بینی است ؟ این روند در حالی است که اغلب مشتریان با تحویل خودرو می توانند پیش بینی کنند که در ابتدا چه مشکلاتی در خودروها وجود دارد که باید با مراجعه به نمایندگی رفع نمایند و عمده عیوب خودروها از قبل قابل پیش بینی است.

مهندس تشکری هاشمی با ابراز تاسف از نبود دوره  گارانتی خودروها در کشور گفت : تا الان در میان خودروسازان داخلی ، خدماتی به نام گارانتی را مشاهده نکردم  که چنانچه گیبرکس خودرویی خراب شد و یا مشکلات دیگری بوجود امد ، خودرو از مشتری پس گرفته شده و خودرویی صفر تحویل  شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه به اهمیت حقوق شهروندان در بحث خدمات پس از فروش پرداخت و اظهار داشت : مشتری داخلی اطلاعات زیادی از خودرویی که تحویل می گیرد ندارد و ما در بسیاری از اوقات نیاز داریم که به مشتری اطلاع رسانی که کنیم که خودرویی که دریافت می کنید چه وظایف و  چه روش هایی را انجام دهید می توانید خودروتان را در مدت زمان طولانی تری استفاده کنید.

تشکری هاشمی افزود  : دوران کوتاه گارانتی ، اطلاعات ناقص مشتری و قطعات از پیش فرسوده شده ، بخشی از مشکلات امروز مشتریان در حوزه خدمات پس از فروش است.

وی در ادامه یکی از مواردی که کمتر به انها توجه می شود محیط زیست دانست و اظهار داشت :   هم اکنون 88 درصد  از آلودگی هوای تهران مربوط به منابع متحرک و خودروها و موتورسیکلت هاست البته  تلاش های دولت در عرضه سوخت با کیفیت و بنزین و یورو4 جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با طرح این سوال که  موتور خودروها تا چه میزان در آلودگی هوای تهران سهم دارند؟ ، یاد اورشد : در حال حاضر سازمان حمل و نقل و ترافیک یک وجه مشترک در بخش خودروهای سواری با خودروسازان دارد و ان هم در بخش تاکسی های تهران است آیا تا الان فکر کردید که مشتری چه می خواهد ؟  در حالی که هر آنچه که امر شده در ناوگان تاکسیرانی بکار گرفته شده است .

وی گفت : باید به طور متوسط سالی 10 هزار تاکسی به تهران اضافه شود تا 10 هزار تاکسی نیز از چرخه حرکت خارج شوند. برای این تعداد تاکسی به نظر می رسد که بین مصرف کننده ای که به طور متوسط 15 تا 20 کیلیومتر در سطح شهر تهران تردد می کند با مصرف کننده ای که روزی 200 کیلومتر در سطح شهر تهران  و البته در گرما و سرما و شیب اینها تردد می کند ظاهرا تفاوتی قائل نشده ایم.

وی افزود : هر گونه نگاه متفاوت به نیاز و خواست مشتری می تواند موجب تحول و بهبود در این حوزه خدمات پس از فروش و خودروسازی شود هر چند که امروز خودروسازانی در کشور وجود دارند که  رضایت مشتری برای انها مهم است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت : شرکتهای خدمات پس از فروش باید به عیوبی که به سفرهای درو ن شهری کمک می کنند توجه داشته باشند کدامیک از نمایندگی های فروش خودرو در سطح ایران  به تعویض کاتالست کانونتور خودروها که پس از مدتی عملکرد درستی ندارند را در در دستور کار قرار دادند.؟ و یا چنین امکانی رابرای مصرف کننده گذاشتند. در بحث  فیلتر دوده  که موضوع قابل توجهی در دنیاست که موجب جمع اوری ذرات ساطع شده از خودروهاست در کدام یک از خودروها نصب شده است ؟  تا چه میزان به موضوع کنیستر  و آزبست  در خودروها توجه شده است ؟

تشکری در پایان با انتقاد از تردد موتورسیکلت های کاربراتوری در تهران خاطر نشان کرد : در ایران موتورسیکلت انژکتوری تولید نمی شود و همچنان موتور کاربراتوری در حال فعالیت هستند قطعا این موارد همگی چالش های پیش رو است و مسلما  با کمک هم می توانیم بر مشکلات فائق شویم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: