جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 شهريور 1394     
تونل توحيد محکم ساخته شده و ريزش نمی کند

به گزارش گروه اخبار مناطق22گانه شهرداری نیوز،عزیزاله نظری در تشريح عمليات ايمن‌سازي تونل توحيد در پي نشت آب از بخشي از سقف اين سازه تصريح كرد: پس از دريافت گزارشي از مركز كنترل ترافيك تونل توحيد مبني بر ريزش آب از سقف این تونل، تمامي عوامل شهرداري منطقه 2 با هماهنگي ستاد مديريت بحران و اعلام  آماده‌باش به دستگاه‌هاي ذي صلاح اقدامات لازم صورت گرفت. به طوری که تمامي مسئولان سازمان‌هاي آب و فاضلاب، شركت گاز، برق، پليس راهور، اورژانس و آتش‌نشاني و دیگر عوامل مرتبط در موقعيت ميدان توحيد حاضر شدند.

وي با اشاره به اينكه در گام نخست به دليل ريزش آب در كف تونل، مسير تردد خودروها لغزنده شده بود ، بیان کرد: با هماهنگي پليس راهور محدوديت‌هايي براي كاهش سرعت خودروها به اجرا در آورديم و از تردد موتورسيكلت‌ها جلوگيري به عمل آمد.

 نظری ادامه داد: ابتدا تلاش كرديم تا منشا نشت آب را پيدا كنيم. از همين رو چندين پيش‌فرض در نظر گرفته شد. نخست اينكه نشت آب ناشي از تركيدگي لوله‌اي از زيرساخت‌هاي شهري است كه در بالاي سازه تونل توحيد قرار گرفته است.

وي افزود: در نظريه‌هاي بعدي، كارشناسان احتمال نشت از آب دو قنات دانشگاه تهران و پادگان ارتش را دادند و البته بخشي از آب خام فضاي سبز مسير مياني بزرگراه چمران. از همين رو محدوديت‌سازي در زمينه استفاده از آب در اين مناطق اعمال شد.

شهردار منطقه2 با اشاره به اينكه آب‌هاي بالادستي را به طور كامل قطع كرديم، اظهار كرد: مسئولان آب و فاضلاب حاضر در صحنه با آزمايش آب‌هاي نشتي كرده، اعلام كردند كه در بررسي‌هاي صورت گرفته  هيچ افت فشار آبي گزارش نشده است و مشخص شد كه آب رها شده مربوط به تركيدگي لوله‌هاي آب و فاضلاب نبوده است. در ادامه مسير دو رشته قنات را نيز دنبال كرديم و مشخص شد كه از اين دو مسير نيز آبي منحرف نشده و به سمت تونل نيامده است.

وي با تاكيد بر اينكه آب خام بالادستي تونل توحيد را نيز كنترل كرديم، عنوان كرد: با همكاري سازمان فني مهندسي و با استفاده از دستگاه GPR، تمام محدوده ريزش كرده را در عمق بازرسي كرديم و متوجه شديم كه حفره‌هاي موجود در زمين در كجا قرار دارند تا تركيدگي لوله‌ها و نشت آب مشخص شود.

به گفته شهردار منطقه 2 با استفاده از اين روش‌ها و با كمك مطابقت دادن نقشه‌هاي فني، نقطه‌اي كه در داخل تونل توحيد ريزش كرده بود شناسايي شد و با توجه به عبور خطوط فشار قوي برق و آب و گاز و با هماهنگي دستگاه‌هاي مربوطه عمليات سنداژ آب و رفع مشكل آغاز شد.

وي با تاكيد بر اينكه تمامي اين عمليات با ايمن‌سازي محل صورت گرفته است، تصريح كرد: پس از آنكه حفاري لازم صورت گرفت، مشخص شد كه يك شبكه آب و فاضلاب شمالي-جنوبي در مسير تلاقي با شبكه آب و فاضلاب شرقي -غربي دچار تركيدگي طولي در مسير لوله‌ها شده و همين تركيدگي ميزان قابل توجهي آب را در سازه رها كرده است. پس از شناسايي مشكل، با كمك مسئولان آب و فاضلاب حاضر در صحنه مشكل برطرف شد و از شب گذشته تا اوايل صبح تمامي اين آب‌هاي رها شده مهار شدند.

نظری با انتقاد از بروز برخي بداخلاقي‌هاي رسانه‌اي در روزهاي گذشته در پي نشت آب در سازه تونل توحيد، خاطر نشان كرد: سازه تونل توحيد به قدري مستحكم ساخته شده كه دچار ريزش نمي‌شود و هم‌اكنون نيز عبور و مرور در اين محور دچار هيچ مشكل نيست و با همكاري پليس راهور ايمن‌سازي‌هاي لازم صورت گرفته است.

شهردار منطقه 2 يادآور شد: از لحظه اول ريزش آب و اعلام مركز كنترل ترافيك با دستور ويژه شهرداري تهران به مدت 72 ساعت تا پايان عمليات تمامي مسئولان شهرداري مربوطه در صحنه حاضر بوده‌اند. هم‌اكنون منشا نفوذ آب شناسايي شده و اگر همچنان شاهد نشت و ريزش آب هستيم، اين نشت مربوط به آب‌هايي است كه در ساعات گذشته در خاك اين بخش از تونل جمع شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: