جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 شهريور 1394     
جایگاه خطیر خبرگان

 «محمود فرشیدی» در سرمقاله شماره امروز روزنامه «رسالت» نوشت:

هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری و توصیه به ضرورت آماده باش عموم مردم و مسئولین، حکایت از توطئه عظیم و خطرناک دشمن می‌کند و هرچند احتمال دارد مانند هشدارهای قبلی معظم‌له، برخی از مردم و مسئولین، در ابتدا شکل‌گیری این توطئه و ابعاد پیچیده آن را احساس نکنند اما تجربه نشان داده است که با گذشت زمان و کنار رفتن پرده‌ها، توطئه‌ آمریکا افشا خواهد شد و آینده‌نگری رهبر فرزانه انقلاب، دشمن را زمینگیر خواهد ساخت. در واقع مشکل آمریکا با نظام مردم سالاری دینی در این دو اصل خلاصه می‌شود:رهبری دشمن‌شناس و هوشیار و مردمی بصیر و ولایت‌مدار. به همین دلیل است که افراد فریب‌خورده یا وابسته به دشمن، حتی اگر به بالاترین مسئولیت‌های نظام اسلامی هم راه یافته‌اند، نتوانسته‌اند در ارکان این نظام خلل وارد آورند و با تکیه بر همین دو اصل در آینده هم نخواهند توانست.

البته این روزها سردمداران آمریکا ظاهراً بار دیگر بوی کباب به مشامشان خورده است و به گمان آنکه چند جلسه نشست و برخاست با تنی چند از مسئولین ایران، تا حدودی موجب تطهیر سیاسی آنان در افکار عمومی ما شده است، طمع کرده‌اند که شانس خود را در اجرای نیات شوم خویش بیازمایند. البته در تحریک اشتهای آمریکایی‌ها، رفتار برخی سیاسیون و مسئولین عالی‌رتبه هم بی‌تاثیر نبوده‌اند. برخی بر خلاف توصیه امام خمینی(ره) که صریحا می‌فرمود ما رابطه با آمریکا را می‌خواهیم چه کنیم؟! ذلیلانه شیفته عادی‌سازی روابط با آمریکا شده و به این تحلیل رسیده‌اند که؛ ما رابطه با آمریکا را می‌خواهیم. چه کنیم! (1)

اما در این میان آنچه مهم است کند و کاو برای ردیابی جای پای دشمن و شیوه‌هایی است که برای نفوذ در نظام اسلامی به کار می‌گیرد. از آنجا که آمریکایی‌ها سال‌ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند و هر بار سرشان به سنگ خورد، تصمیم‌ گرفته‌اند سیاست براندازی نرم را در پیش بگیرند، چنان‌که در دوران اصلاحات و در جریان فتنه کوشیدند با حرکت در درون نظام، عملیات خویش را سازماندهی کنند و با حمایت از برخی سیاسیون خائن یا فریب‌خورده داخلی، توطئه خویش را به اجرا درآورند.

در براندازی نرم، دشمن می‌خواهد همان بلایی را بر سر نظام مردم‌سالاری دینی بیاورد که بنی‌امیه و بنی‌عباس بر سر اسلام آوردند یعنی ظواهر اسلام حفظ شود اما محتوای حکومت کاملا در راستای اهداف استکبار جهانی و کفر و شرک باشد. "رفتار متفاوت" جمهوری اسلامی ایران که آمریکا خواهان آن است یعنی پذیرش سلطه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آمریکا در کشور، یعنی به رسمیت شناختن اسرائیل غاصب کودک‌کش و سکوت در برابر مظلومیت کودکان فلسطینی، یعنی عدم حمایت از حزب‌الله و حماس و انصارالله یمن، یعنی بی‌تفاوتی در برابر تجاوز به سوریه و تجزیه عراق و اختناق بحرین. زیرا در واژه‌نامه سیاسی استکبار، هر کس در برابر اهداف سلطه‌گرانه آمریکا سر تعظیم فرود نیاورد، تروریست است.

در حقیقت همچنان‌که بنی امیه و بنی‌عباس با دستیابی به ارکان قدرت و حکومت، چهره‌ای متضاد از اسلام را به نمایش گذاشتند، هدف آمریکا هم نفوذ در نهادهای قدرت نظام اسلامی به منظور دگرگون ساختن اهداف و رویکرد آنهاست و ایام برگزاری انتخابات و فضای آزاد حاکم بر انتخابات در ایران، دشمن را به طمع می‌اندازد تا با حمایت از وابستگان فکری خویش برای پیروزی آنان تلاش نماید و همچنان‌که در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 شاهد طراحی فتنه براندازانه دشمن با همدستی عواملش بودیم، دشمن برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان نیز نقشه‌های شومی در سر دارد، کما اینکه اخباری از جلسات هم‌پیمانان داخلی آنها شنیده می‌شود.

نکته مهم چنان‌که رهبر معظم انقلاب تذکر دادند، جایگاه رفیع و بی‌بدیل مجلس خبرگان می‌باشد. معظم له فرمودند: «مجلس خبرگان تنها مجلسی است که دو انتخاب در آن انجام می‌گیرد؛ یکی انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان که به وسیله مردم انجام می‌شود و دیگری انتخاب رهبری که به وسیله خبرگان انجام می‌گیرد.»

بنابراین روشن است که کوچک‌ترین تسامحی در ارزیابی صلاحیت‌های سیاسی نامزدهای مجلس خبرگان تا چه اندازه می تواند نگران‌کننده باشد. به همین دلیل انتظار می‌رود شورای نگهبان، همان‌گونه که امام خمینی(ره) تصریح فرموده‌اند؛ «میزان حال فعلی اشخاص است»، بدون توجه به قدرت سیاسی نامزدها، حال «فعلی» آنان را مورد بررسی قرار دهد و صلاحیت «فعلی» آنان را از نظر التزام عملی به اصول انقلاب اسلامی و به‌خصوص استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، احراز نماید. بی‌تردید چنانچه نامزدی موضع‌گیری‌های سیاسی‌اش حکایت از گرایش به آمریکا و عادی‌سازی روابط با این کشور سلطه‌گر داشته باشد یا مدافع حامیان این تفکر باشد، با توجه به اهمیت مسئولیت نمایندگی مجلس خبرگان چنین فردی صلاحیت ورود به مجلس خبرگان را ندارد، چرا که در حقیقت او به استقلال ایران در برابر نظام سلطه جهانی و آزادی ملت ایران برای تصمیم‌گیری سیاسی در زمینه سرنوشت خویش اعتقاد کامل ندارد.

هشدارها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در ارتباط با خطر نفوذ دشمن و ضرورت آماده‌باش تمامی نیروهای انقلابی، مسئولیت سنگینی را بر دوش همه و به‌خصوص شورای نگهبان می‌گذارد تا با توجه به حساسیت شرایط کنونی کشور، با دقت کامل، وضعیت نامزدها را مورد بررسی قرار دهند. از طرف دیگر یکایک مردم و نیروهای انقلابی نیز باید با هوشیاری این شرایط سرنوشت‌ساز را رصد کنند و مانع رخنه عوامل خودباخته در برابر دشمن به نهادهای قدرت، خصوصا مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی شوند.

پی‌نوشت‌:

1- این‌گونه افراد خودباخته مصداق این آیه قرآن هستند که فرمود: «آیا ندیدی کسانی را که گمان می کردند بدانچه بر تو و قبل از تو نازل شده، ایمان آورده‌اند اما می‌خواهند به حکمیت طاغوت تن در دهند، حال آنکه به آنان فرمان داده شده است که به طاغوت کفر بورزند، شیطان می‌خواهد آنان را گمراه سازد؛ گمراهی آشکار.»(سوره نساء،آیه‌60)



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: