جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 خرداد 1393     
با همکاری سازمان مهندسی و عمران و مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران؛
دستورالعمل پایش تونل های شهری آماده شد

به گزارش شهرداری نیوز،جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از ابلاغ دستورالعمل مطالعات، طراحی، اجرا و نگهداری پایش تونل‌های شهر تهران پس از طی مراحل قانونی در آینده نزدیک خبر داد.

 مهندس سید مهدی پورهاشمی با اعلام این خبر افزود: سـازمـان مهندسی و عمران شهر تهران با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، طرح تدوین دستورالعمل پایش تونل های شهری تهران در زمان ساخت و دوران بهره برداری را به سرانجام رسانده است که پس از تایید نهایی، این دستورالعمل ابلاغ خواهد شد.

وی در تشریح موضوع پایش تونل های شهر اظهار کرد: بخشی از امر پایش تونل های شهری در زمان ساخت و برای رفع مشکلات احتمالی در زمان حفاری انجام می شود و شامل مواردی نظیر مونیتورینگ زمین، سازه تونل و ساختمان های اطراف پروژه است. همچنین مواردی نظیر پایداری تونل در حین ساخت و انتخاب مقطع بهینه حفاری، مخاطرات ساخت مقاطع با دهانه های بزرگ و چگونگی عملکرد سیستم نگهدارنده، به پایش در حین اجرای پروژه نیازمند است.

جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، با اشاره به اهمیت پایش دوره ای  تونل های شهری در حین بهره برداری، خاطرنشان کرد: پایش دوره ای تغییر مکان بخش های حساس در دوران بهره برداری تونل های ترافیکی، در مواردی نظیر ساختمان های حساس، مقاطع عبور کرده از زیر پل ها، مقاطعی با دهانه های بزرگ مثل دوراهی ها و بزرگراه ها و معابر شریانی که تونل از زیر آنها عبور می کند، موجب بهینه سازی طرح های تونلی آتی خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت پایش دوره ای آب بندی تونل و سیستم زهکش و جمع آوری آب های سطحی تونل و نیز رفع مشکلات احتمالی در این خصوص، یادآور شد: علاوه بر این، کلیه سیستم ها و تجهیزات تامین ایمنی، اعم از سیستم کنترل هوشمند تونل، علائم ترافیکی و راهنمای ثابت و متغیر، سیستم اعلام حریق، سیستم برق اضطراری، دوربین های  کنترلی، مسیر های عبور عرضی، اتاقک های تاسیساتی و حسگرهای مختلف، باید طی دوره های زمانی منظم 6 ماهه و در هنگام بهره برداری مورد پایش قرار گیرند تا از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: