جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 15 شهريور 1394     
لزوم توجه به خدمات پس از فروش به عنوان اولویت جدی در شرکتهای خودروساز

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : امروز باید خدمات پس از فروش جزء اولویت های شرکت های خودروسازی قرار گیرد قطعا با رفع این مشکل گرایش به خودروهای داخلی افزایش خواهد یافت.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : متاسفانه در حال حاضر وضعیت خدمات پس از فرش خودروها در داخل مطلوب نیست از این رو یکی از مواردی که ضرورت دارد تا خودروسازان به آن توجه بیشتر نمایند ارائه خدمات پس از فروش مناسب و ارتقاء در این بخش است.

وی تصریح کرد :  هر چند موارد ذکر شده در آیین نامه خدمات پس از فروش خودروها در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان تعریف می شود اما عملا خدماتی که ارائه می شود در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نیست.

وی همچنین به میزان تطابق خدمات پس از فروش در ایران با استانداردهای جهانی پرداخت و اظهار داشت :  در شرایط کنونی فاصله زیادی در ارائه خدمات پس از فروش در داخل با استانداردهای دنیا وجود دارد چرا که در اغلب کشورها در خصوص این مساله برنامه زمانبدی را قرار دادند و دقیقا این برنامه را مطابق با زمانبندی اجرا می کنند.

نماینده بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : برای رسیدن به وضعیت ایده ال در خدمات پس از فروش خودروها خصوصا در خودروهای وارداتی همچنان راه زیادی باقی است و قطعا دستیابی به آنچه مورد نظر است به این زودی ها محقق نخواهد شد.

زارعی تصریح کرد : امروز در کنار افزایش کیفیت خودروهای داخلی باید مکانیزم های نظارتی جهت استاندارد سازی قیمت و کیفیت و خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی نیز تدوین شود.

وی گفت : اما در خصوص خودروی داخلی که به نوعی برند داخلی است و مونتاژ آن در داخل صورت می گیرد انتظار می رود که خدمات پس از فروش ان ایده ال باشد.

وی همچنین به نقش تحریم ها در کیفیت خدمات پس از فروش اشاره کرد و افزود : البته تاثیر تحریم ها با توجه به اینکه عمده خودروهای داخلی قطعات و مواد اولیه در داخل تامین و تولید می شود مسلما نمی تواند تاثیری چندانی در کیفیت خدمات پس از فروش موثر خودروهای داخلی  داشته باشد.

وی با انتقاد نسبت به عدم نظارت دقیق بر خدمات پس از فروش خودروها تاکید کرد : متاسفانه نظارت دقیق و مطلوبی نسبت به خدمات پس از فروش خودروهای داخلی صورت نمی گیرد و به نظر می رسد این مساله ناشی از عدم اعتقاد درست نسبت به خدمات پس از فروش خودروها در شرکتهای خودروساز باشد.

وی در ادامه بر اهمیت توجه به دو موضوع مهم توسط خودروسازان تاکید کرد و گفت :  کیفی سازی و خدمات پس از فروش دو موضوع مهمی است که خودروسازان باید نسبت به آن در سال جاری توجه جدی نمایند که اگر بر این گزینه ها متمرکز شوند قطعا شاهد تحول بزرگی در حوزه خودروسازی در کشور خواهیم بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: