جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 15 شهريور 1394     
تولید 24 تا 26 تن زباله در منطقه 3

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس اداره بازیافت منطقه 3 گفت: از 240 تا 300 تن زباله مخلوط در روز 26 تن تفکیک پسماند ترو خشک انجام می‌شود.

محمود‌‌رضا سابقی اظهار کرد: برای کاهش میزان پسماند ترو خشک باید شهروندان از ظروفهای خانگی چندبار مصرف استفاده کنند و دور ریز کمتری تولید کنند.

وی در ادامه گفت: سبزیجات و میوه‌جات دور ریز زیادی دارند که کمترین دور ریز از میوه‌جات 7 هزار تن پسماند در تهران است که به کهریزک برده می‌شود.

سابقی تصریح کرد: استفاده از کیسه‌ پارچه‌ای یا سبد چرخدار در فروشگاه‌ها می‌تواند به جای استفاده از پلاستیک میزان تولید پسماند را کاهش دهد.

وی افزود: مخازن زباله در موسسات، سازمانها واحدهای بزرگ اداری و تجاری، مجتمعهای مسکونی و مجتمعهای تک واحدی توزیع می‌شود و سازمانها و ادارات و مجتمعای مسکونی تفکیک را در مبدأ یعنی در محل کار انجام می‌دهند و پسماندهای تولید شده توسط ماشینهای ملودی جمع‌آوری می‌شود.

سابقی اظهار کرد: اداره بازیافت منطقه در سازمان صداوسیما 200 مخزن زباله دارد.

وی بیان کرد: 3 گروه هدف در آموزش تفکیک پسماند در منطقه شامل گروههای مسکونی، تجاری و سازمانها و ادارات مورد توجه هستند.

سابقی گفت: در گروه مسکونی خانواده‌ها، دانشجویان و دانش‌آموزان قرار دارند.

وی افزود: اداره بازیافت منطقه گروه تجاری را به نواحی 6 گانه و به بلوکهای برداشت و به پستهای برداشت تقسیم کرده و هر بلوک 6 هزار خانواری را به 6 بلوک هزار خانواری تقسیم می‌کند که هفته‌ای یکبار در پستهای برداشت جمع‌آوری و آموزش تفکیک پسماند انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: اداره بازیافت منطقه علاوه بر آموزش و شناسایی واحدهای تجاری میزان پسماند خشک تولید شده در این واحدها را نیز در نظر می‌گیرد و بررسی می‌کند.

سابقی افزود: در سازمان صداوسیما آموزش تفکیک پسماند ترو خشک به 500 خدمه انجام شده و در ادارات توانیر این آموزش در حال انجام است.

وی گفت: پسماند خشک در مبدأ تحویل خودروی ملودی و ایستگاههای بازیافت می‌شود و بعداز آن توسط پیمانکار به مراکز تفکیک، فرآوری و تبدیل می‌رود.

وی ادامه داد: اقتدار شهر و حفظ منابع محیطی شهر و کشور بدون همکاری شهروندان با شهرداری ممکن نیست و با توجه به تمدن دیرینه امیدواریم که دغدغه هر کدام از شهروندان دغدغه مسئولین و مدیران شهری نیز بشود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: