جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 15 شهريور 1394     
مردم از خودروسازان داخلی گله مند هستند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس شورای اسلامی در خصوص فراخوان «خرید خودروی صفر ممنوع»، گفت: هر چند این فراخوان در ابتدا برای انتقال پیام مردم به مسئولان بود اما طولانی شدن آن، باعث ورود مافیای واردات خودروهای چینی به این موضوع شده که به ضرر کشورمان است.

علی علیلو افزود: هر چند شرکت های خودروساز داخلی با خودشیفتگی، محصولات خود را به فروش می رسانند اما اعتراض مردم به خودروسازان داخلی در حد تذکر خوب است و بلندمدت شدن آن به تولید ملی آسیب می زند.

وی با اشاره به این که دست های پشت پرده ای در این موضوع وجود دارند که به دنبال منافع شخصی خود هستند، تأکید کرد: واردکنندگان خودروهای چینی که به دلیل رکود بازار با کمبود تقاضا رو به رو شده¬اند، آتش بیار این معرکه هستند.

 از سوی دیگر، رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس شورای اسلامی نیز در مورد فراخوان «خرید خودروی صفر ممنوع»، گفت: راه چاره مقابله با خودروهای بی کیفیت، توقف تولید این خودروها با نظارت مسئولان مربوطه است و تحریم تولید ملی، اصولی و منطقی به نظر نمی رسد.

حمیدرضا فولادگر نیز با بیان این که باید سه رکن کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش در اولویت کاری شرکت های خودروساز قرار گیرد، افزود: واقعیت این است که امروز مردم از کیفیت خودروها و خدمات نامناسب خودروسازان گله مند هستند اما نباید برای ابراز گلایه و اعلام اعتراض خود، تولید داخلی را تحریم کنند.

وی در پایان با تأکید بر این که مسئولان مربوطه باید هر چه زودتر نسبت به خصوصی سازی صنعت خودرو اقدام کنند، خاطرنشان کرد: همچنین اصلاح ساختارهای مالی و اداری و تصحیح ساز و کارهای اقتصادی و اجرایی حاکم بر صنعت خودرو از جمله اقداماتی است که برای توسعه این صنعت باید در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: