جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 شهريور 1394     
رفع فرسودگی از چهره 3700هکتار از پایتخت تنها توسط شهرداری میسر نمی شود

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه دولت وظیفه اجرایی و حمایتی خود در فرآیند نوسازی بافت فرسوده پایتخت را فراموش کرده است، گفت: نوسازی بافت فرسوده تنها بر عهده شهرداری نیست و حذف فرسودگی از چهره 3 هزار و 700 هکتار از پایتخت، نیاز به عزم ملی چه در دولت و چه در مردم دارد.

محمد سالاری با تاکید بر اینکه حذف فرسودگی از پلاک های مسکونی نیاز به حمایت مالی و تخصیص بسته های تشویقی دارد که به راستی شهروندان را برای نوسازی خانه هایشان ترغیب کند، تصریح کرد: سهم قابل توجهی از خانه های تهران دچار سه عامل اصلی فرسودگی یعنی ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری هستند. سه عاملی که با برنامه ریزی های کلان و حمایت دولت برطرف می شود نه اقدام یک سو از سوی شهرداری تهران.

وی با تاکید بر اینکه برای بهبود وضعیت هزاران پلاک مسکونی فرسوده تهران هم مجلس شورای اسلامی باید قوانین را آسان سازی کند و هم قوه مجریه به نیاز کنونی پایتخت توجه ویژه داشته باشد، افزود: اگر شورای عالی شهرسازی در کنار بانک مرکزی اقداماتی اثرگذار انجام دهد تا مردم به نوسازی خانه شان ترغیب شوند، بی شک شاهد ایجاد یک تغییر و تحول در سطح کلان خواهیم بود.

وی فرسودگی بافت مسکونی را تنها یک تهدید برای شهر تهران ندانست، بلکه آن را تهدیدی ملی برشمرد که هم متوجه نظام است و هم کشور را تحت الشعاع قرار می دهد.

سالاری ادامه داد: هم اکنون بیش از 3هزار و 700 هکتار بافت فرسوده در کنار حدود 7 هزار بافت ناپایدار، تهران را در شرایط خطر قرار داده که ممکن است با کوچک ترین حادثه ای، فاجعه ای رقم زده شود. از همین رو است که بیش از هر زمان دیگری شورای شهر باید عزم خود را جزم کند تا روند نوسازی بافت فرسوده تهران رونق یابد.

 وی با یادآوری اینکه به موجب مصوبات شورا قرار بود که از 100درصد املاک و اراضی واقع در محدوده بافت فرسوده عوارضی دریافت نشود، متذکر شد: امروز شاهد آن هستیم که شهرداری در جهت تحقق این مصوبه گام برداشته است، اما هنوز دولت در مقام حمایت بر نیامده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر خاطر نشان کرد: حذف فرسودگی از ساختمان های ناتوان تهران تنها وظیفه شهرداری نیست. زیرا با توجه به اعتبارات محدود شهرداری، این نهاد نمی توانند به تنهایی چنین تغییر بنیادینی ایجاد کند. از همین رو به جد می گویم اگر وضعیت حمایت دولت از بافت فرسوده تهران به روال گذشته ادامه یابد، روند نوسازی ها تغییری نمی کند و با همین حرکت لاک پشتی کنونی ادامه می یابد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: