جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 خرداد 1393     
حریم شهر تهران 5917 کیلومتر است

به گزارش شهرداری نیوز،مدیرکل حریم شهر تهران در مورد محدوده حریم شهر تهران در طرح راهبردی اظهار کرد: در طرح راهبردی حریم شهر تهران 5917 کیلومتر پیش‌بینی شده است.

حسین خانلری که به همراه معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران و رئیس و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران از محدوده حریم شهر تهران از منطقه 18 بازدید کردند، گفت: طرح راهبردی حریم تهران از خروجی‌های طرح جامع در سال 92 به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید.

وی ادامه داد: حریم شهر تهران در حوزه این شهر 1200 کیلومتر بود که در طرح راهبردی حریم تهران 5917 کیلومتر پیش بینی شده بود.

مدیرکل حریم شهر تهران با تاکید بر اینکه تداخل مدیریت شهری و سایر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه به قوت خود باقی است، گفت: باید نگاهی یکپارچه به مدیریت حریم شهر تهران به منظور ساماندهی آن داشته باشیم و در این راستا اقدام کنیم.

نوروزی شهردار - منطقه 18 شهر تهران با اشاره به اینکه حریم شهر تهران در منطقه 17، 62.5 کیلومتر است که با بخش‌هایی از اسلامشهر و شهرقدس دارای اشتراک است، گفت: زمانی میزان حریم منطقه 18 آنقدر زیاد بود که تبدیل به شهرستان‌های کوچک در این منطقه شده است.

 وی ادامه داد: از هفت ناحیه منطقه 18 شهر تهران دو ناحیه در حریم این منطقه قرار دارد که اکثر مشکلات این منطقه در این دو ناحیه است و علاوه بر این تداخل کاری با فرمانداری شهر قدس در حریم منطقه 18 بسیار زیاد است.

نوروزی با بیان اینکه به دلیل منافع اقتصادی ساخت‌وساز در حریم منطقه برای فرمانداری‌های شهرهای اطراف وجود دارد، تصریح کرد: آنها حاضرند که محدوده فضای سبز و حریم شهر را که به عنوان ریه‌های تهران محسوب می‌شود در ازای مبالغ کلان در اختیار سرمایه‌گذاران برای ساخت‌و‌ساز قرار دهند.

شهردار منطقه 18 با اشاره به اینکه نفوذ برخی افراد در ابتدا سبب ایجاد چهاردیواری‌هایی در اطراف حریم شهر می‌شود، خاطرنشان کرد: این چهاردیواری‌ها به مرور زمان تبدیل به ساختمان شده و سبب از دست رفتن حریم شهر می‌شود و بنابراین نباید اجازه دهیم که حاشیه‌نشینی تقویت شود چرا که در این صورت ساخت‌وساز به مرور زمان در حریم شهر انجام می‌شود.

نوروزی از حضور نقطه‌ای به نام "ترشنبه" در این منطقه خبر داد که در آن اثر ثبت شده میراث فرهنگی وجود دارد که به دلیل ساخت و سازهای اولیه در حال از بین رفتن است.

وی ادامه داد: باید تقسیمات کشوری در این زمینه مشخص شود و مرز بین شهر تهران و اسلامشهر تفکیک گردد چرا که تنها راه برون رفت از این مسئله توجه ویژه به تقسیمات کشوری است.

در ادامه احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به مشکلات پیش آمده در مورد حریم شهر تهران اظهار کرد: در حریم شهر مشکلاتی داریم که علت آن ساختاری است اما در این زمینه تکلیف ما استانداری و فرمانداری مشخص نیست و تداخل وظیفه وجود دارد.

به گفته وی در بازدیدی که صبح امروز از حریم منطقه 18 شهر تهران انجام گرفت، ساختمان‌های پنج - شش طبقه در این حریم دیده شد که غیرقانونی است.

وی همچنین از تدوین آیین‌نامه‌ای به منظور بررسی قواعد و قوانین موجود در ارتباط با حریم شهر تهران خبر داد و افزود: قانون در این زمینه حرف محکمی نمی‌زند، بنابراین قصد داریم با حضور سه عضو از شورای شهر تهران که هر کدام از آنها بخشی از وظایف را بر عهده خواهند گرفت با همکاری وزارتخانه‌های مسکن و کشور در راستای شکل‌گیری این آیین‌نامه اقدام کنیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: