جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 آذر 1402     
افزایش همبستگی سیاه‌پوستان آمریکایی با فلسطینی‌ها

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد، تعداد بسیار زیادی از سیاه‌پوستان آمریکایی، تلاش فلسطینی‌ها در کرانه باختری و غزه را به مبارزه خود برای «برابری نژادی و حقوق مدنی» شبیه می‌دانند.
 
به گزارش ایسنا، افزایش جنبش‌های اعتراضی علیه خشونت پلیس در ایالات متحده، جایی که نژادپرستی تقریبا همه جنبه‌های زندگی را تحت تاثیر قرار داده، موجب شده تا فعالان سیاه‌پوست و فلسطینی با یک هدف مشترک به هم وصل شوند.
 
آسوشیتدپرس در گزارشی می‌نویسد: اما این شباهت و نزدیکی گاهی‌ اوقات اتحاد میان سیاه‌پوستان و فعالان یهود را که به بیش از یک قرن باز می‌گردد، تیره می‌کند. از سیاه‌پوستان آمریکایی گرفته که آمریکا را به دلیل حمایت از اشغال سرزمین فلسطینی‌ها توسط اسرائیل زیر سوال می‌برند تا معترضان سیاه‌پوستی که برای حق فلسطینیان در تعیین سرنوشت خود دست به تجمع و اعتراض زدند، برخی یهودیان آمریکایی نگرانند که این قبیل حمایت‌ها تهدید یهودستیزی را افزایش دهد و روابط یهودیان-سیاه‌پوستان را تضعیف کند.
 
طبق نتایج نظرسنجی موسسه آسوشیتدپرس-نورک، سیاه‌پوستان بزرگسال (۴۴ درصد) بیشتر از سفیدپوستان (۳۰ درصد) و آمریکایی‌های هیسپانیک (۲۸ درصد) می‌گویند که ایالات متحده بیش از حد از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند. همچنین آمریکایی‌های سیاه‌پوست معتقدند که آمریکا به اندازه کافی از فلسطین حمایت نمی‌کند.
 
آسوشیتدپرس در ادامه تاکید می‌کند: برخی از سیاه‌پوستان آمریکایی که شاهد آزادی زندانیان فلسطینی بوده‌اند و در مورد سیاست‌های اسرائیل در این خصوص مطالبی را یاد گرفته‌اند، تشابهاتی را میان این موقعیت و سیستم زندان‌های آمریکا ترسیم می‌کنند. در حالیکه بیش از دو سوم از زندانیان در زندان‌های ایالات متحده به جرمی محکوم نشده‌اند، سیاه‌پوستان بیش از چهار برابر سفیدپوستان زندانی می‌شوند و اغلب این اقدام به دلیل جرائم سطح پایین رخ می‌دهد.
 
«جولیان رُز» یکی از سازمان‌دهندگان در آتلانتا که برای سیاه‌پوستان وثیقه تهیه می‌کند، گفت: آمریکایی‌ها دوست دارند تا زمانی که گناهشان ثابت شود درخصوص بی‌گناهی خود اظهار نظر کنند، اما سیاه‌پوستان عمدتا در ایالات متحده به طرز نامناسبی صرف‌نظر از اینکه چیزی ثابت شده یا خیر، بازداشت می‌شوند.
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس در پایان می‌نویسد، طبق نظرسنجی‌ها، شکاف‌های نسلی نیز به وجود آمده است. جوانان آمریکایی‌ می‌گویند که آمریکا بیش از اندازه از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. حتی در جوامع یهودی آمریکایی، برخی از جوانان نسبت به سیاست‌های تل‌آویو انتقاد می‌کنند.
 
در هفتاد و سومین روز از تجاوزات اشغالگران صهیونیست به غزه و به‌رغم بمباران مناطق مختلف از جمله بیمارستان‌ها، این نبرد به سمتی می‌رود که صهیونیست‌ها انتظارش را نداشتند. آنها با توهم اینکه گسترش تهاجم، عملیات مقاومت را تضعیف می‌کند با وضعیتی متفاوت و تلفات و خسارات بیشتر روبه‌رو شده‌اند. همچنین خبر می‌رسد که برای آتش‌بس جدید با حماس،‌ با قطر وارد مذاکره شده‌اند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: