جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 آذر 1402     
هـوش مـصـنـوعـی در هـوافـضـا

 انجمن علمی دانشجویی مهندسی هوافضا دانشگاه فردوسی مشهد، شماره ششم نشریه «پرواز» را با محوریت بررسی موضوع «هوش مصنوعی در فضا» منتشر کرد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، «هوش مصنوعی در صنعت هوافضا»، «هوش مصنوعی در پهپاد نظامی والکری»، «بررسی کامپوزیت‌های نوین»، «کاربرد هوش مصنوعی در هوافضا» و «مصاحبه» از جمله مطالب و مقالاتی که در این شماره منتشر شده است.
 
نشریه دانشجویی «پرواز» به صاحب امتیازی انجمن علمی دانشجویی مهندسی هوافضا دانشگاه فردوسی مشهد، مدیر مسئولی علیرضا شرفی و سردبیری محمدامین باقری به‌صورت فصلنامه منتشر شده است.
 
استفاده از هوش مصنوعی در ماموریت‌های فضایی یک چالش بزرگ است. این تکنولوژی قادر به طراحی و اجرای سیستم‌های هوشمند و خودکار است که در نتیجه مشکلات پیچیده فضایی را می‌تواند حل کند.
 
استفاده از هوش مصنوعی در ماموریت‌های فضایی مزایای بسیاری دارد مانند کاهش خطر برای انسان‌ها و افزایش دقت و کارایی عملیات یکی از چالش‌های استفاده از هوشن مصنوعی در ماموریت‌های فضایی اعتماد به درستی تصمیمات سیستم‌های هوشمند است. همچنین از راهکارهای هوش مصنوعی باید برای مقابله با شرایط متغیر فضایی مانند تغییرات نور، دما و خطرات محیطی مانند سیارک‌ها و مجراهای آبی استفاده شود. برای رفع چالش‌های استفاده از هوش مصنوعی در ماموریت‌های فضایی می‌توان از الگوریتم‌های یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی استفاده کرد. این راهکارها قادر به تشخیص الگوها و پردازش اطلاعات پیچیده هستند و می‌توانند به بهبود عملکرد سیستم‌های هوشمند در فضا کمک کنند.
 
استفاده از هوش مصنوعی در ماموریت‌های فضایی منجر به بهبود کارایی و دقت عملیات می‌شود. این تکنولوژی قادر به گرفتن تصمیمات سریع‌تر و بهتر در شرایط پیچیده فضایی است. همچنین استفاده از خودروهای فضایی هوشمند می‌تواند خطرات جانی را کاهش دهد و به انسان‌ها در برخورد با محدودیت‌های فضایی کمک کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: