جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 آبان 1402     
نامه سناتورهای دموکرات به بایدن درباره غزه

 گروهی از سناتورهای دموکرات آمریکایی از جو بایدن خواستند تا از رژیم صهیونیستی بخواهد، مرز را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه باز کند.

به گزارش ایسنا، این قانونگذاران آمریکایی در نامه‌ای که برای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا فرستادند تقاضا کردند دولت او با رژیم صهیونیستی و شرکای متحدش برای اجرای طرح حفاظت از جان غیرنظامیان و تحویل کمک‌های بشردوستانه بسیار ضروری به نوار جنگ زده غزه، همکاری کند.
 
این سناتورها همچنین خواستار بازگشایی مرز کرم شالوم، گذرگاه مرزی بین رژیم صهیونیستی و نوار غزه «به منظور تسهیل بازرسی مناسب و ارسال حجم بیشتری از کمک‌ها» شده و تاکید کردند، «بازگشایی این گذرگاه باید بخشی از برنامه تحویل حمایت‌های بشردوستانه شود.»
 
آنها در این نامه همچنین خواستار «ارائه مراقبت‌های پزشکی فوری برای غیرنظامیان بیمار و مجروح در داخل غزه و همچنین گزینه منتقل سازی آنها به یک کشور همسایه» شدند.
 
سناتورهای دموکرات، تامی بالدوین، تیم کین و کریس ون هولن، سازمان‌دهنده این نامه که توسط 10 سناتور دیگر نیز امضا شد، بودند.
 
این سناتورها مدعی شدند: «در نهایت، باید امید به آینده وجود داشته باشد. ما نگرانیم که مسیر کنونی درگیری ما را از اهداف مشترکمان برای پایان دادن به تهدید حماس و برکناری آنها از قدرت در غزه، بازگرداندن گروگان‌ها به خانه و دستیابی به صلح پایدار در منطقه از طریق راه حل دو دولتی دورتر کند.»
 
آنها نوشتند: «این درگیری تنها با زور حل نخواهد شد. حفظ جان بی گناهان و احترام به آنها هم از نظر اخلاقی درست است و هم بهترین امید برای یک استراتژی بلندمدت با هدف برقراری امنیت، ثبات و صلح در منطقه است.»
 
به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در این نامه که روز دوشنبه منتشر شد ادعا شده است: « همچنان که شما و دولت‌تان با اسرائیل و شرکای بین‌المللی برای آزادی گروگان‌ها و پاسخ به حمله به اسرائیل همکاری می‌کنید، ما نیز به درخواست فوری شما برای تحویل کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی در غزه می‌پیوندیم. ما شما را به همکاری با شرکای بین‌المللی برای عملی کردن سریع تحویل کمک‌های بشردوستانه پایدار به غزه تشویق می‌کنیم.»
 
این قانونگذاران آمریکایی در این نامه نوشتند، تشدید و طولانی شدن درد و رنج در غزه نه فقط برای غیرنظامیان فلسطینی غیرقابل تحمل است، بلکه انتظار می‌رود بر امنیت غیرنظامیان در رژیم صهیونیستی نیز تأثیر منفی بگذارد.
 
آنها متذکر شدند، درد و رنجهای غزه این پتانسیل را دارد که تنش‌های موجود را بدتر کرده و اتحادهای منطقه‌ای را تضعیف کند.
 
در این نامه نوشته شد: «ارتش‌های حرفه‌ای در طول کارزار خود مسئولیت دوگانه به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان در طول عملیات‌های تاکتیکی و حفظ شرایط زندگی برای غیرنظامیان را به عهده دارند.»
 
این سناتورهای آمریکایی عنوان کردند: «این بحران انسانی در صورت عدم رسیدگی فوری به آن منجر به تلفات جانی قابل‌توجهی که قابل پیشگیری است خواهد شد. بیش از نیمی از بیمارستان‌های غزه تعطیل شده‌اند، کارخانه‌های شیرین سازی آب به سختی در تلاش برای فعال ماندن هستند و آخرین آسیاب تولید آرد فعال در غزه به دلیل کمبود سوخت تعطیل شده است.»



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: