جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 شهريور 1394     
نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند هماهنگی دستگاه‌های دولتی با مدیریت شهری است

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر مشارکت جدی تر دستگاه‌های دولتی در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: متاسفانه تاکنون هماهنگی لازم بین دستگاه‌های دخیل در نوسازی بافت‌های فرسوده شکل نگرفته است.

مجتبی شاکری با بیان این مطلب متاسفانه دستگاه‌های دخیل در امر احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده به طورجدی به این مساله ورود پیدا نکرده‌اند، افزود: احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده با مشارکت شهرداری تهران و تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت نیرو، سازمان آب و برق و سایر مجموعه‌ها امکان پذیر است.

وی با اشاره به ضرورت تجمیع ریزدانه‌ها در بافت‌های فرسوده گفت: در برخی مناطق، تجمیع ریزدانه‌ها منجر به برهم خوردن بافت موجود می‌شود، بنابراین در برخی از بافت‌های فرسوده نیازمند نقشه و طراحی جدید هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب که باید کمیته مشترکی با مسوولیت شهرداری تهران در راستای حل معضل بافت‌های فرسوده تشکیل شود، گفت: لازم است کارگروهی به طور مشخص و جدی در احیای و نوسازی بافت‌های فرسوده فعالیت کند.

شاکری با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها در بافت‌های فرسوده توان بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده خود را ندارند، گفت: در بسیاری از مواقع به دلیل گستردگی ریزدانه‌ها نیازمند تجمیع و تغییر بافت هستیم که این امر نیازمند سرمایه‌گذاری از سوی دستگاه‌های پولی و مالی کشور است.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر وظیفه نظارت بر اجرای قانون را برعهده دارد، افزود: متاسفانه تاکنون هماهنگی لازم بین دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های مربوط همچون سازمان آب و برق و گاز با مدیریت شهری شکل نگرفته است.

شاکری به بسته‌های تشویقی سازمان نوسازی شهرداری تهران اشاره و تصریح کرد: هرچند بسته‌های تشویقی شهرداری تهران اقدام قابل قبولی است، اما تا زمانی که دستگاه‌های دولتی به طور جد به نوسازی بافت‌های فرسوده روی نیاورده اند شاهد پیشرفت و نوسازی بافت‌های فرسوده نخواهیم بود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه لازم است دولت بودجه قابل توجهی را به نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص دهد، گفت: متاسفانه علی‌رغم تذکرات داده شده شاهد اختصاص بودجه قابل توجه در این خصوص نیستیم.

شاکری با اشاره به اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده با مدیریت واحد امکان‌پذیر است، گفت: تا زمانی که همه دستگاه‌های دخیل در این قضیه با یکدیگر مشارکت نکنند توسعه و پیشرفتی در این قضیه نخواهیم داشت و متاسفانه از عواقب این ناهماهنگی، رخ دادن فاجعه بزرگ در زمان وقوع زلزله است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: