جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 2 آبان 1402     
فشار خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه بر کابینه نتانیاهو

 منابع رسانه‌ای از نگرانی خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه نسبت به تبعات حمله زمینی به نوار غزه و فشارهای آنها بر کابینه این رژیم برای صرف نظر کردن از حمله به غزه و مذاکره در این باره پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، روزنامه رای الیوم در این باره نوشت که همزمان با نزدیک شدن اجرای تهدیدها مبنی بر حمله زمینی به نوار غزه خانواده‌های صهیونیست‌های اسیر شده در نوار غزه در شرایط نامناسبی به سر می‌برند و نگران اسرا هستند.
 
طبق این گزارش، آنها کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار داده تا گزینه نظامی علیه نوار غزه را کنار بگذارند و به مذاکره روی بیاورند.
 
«ناعوم الون» از نزدیکان یکی از اسرای صهیونیست در نوار غزه در سخنانی در انتقاد به تهدیدهای مکرر مقامات نظامی و سیاسی رژیم اشغالگر مبنی بر تلاش برای نابودی جنبش حماس اظهار کرد: «این (آزاد کردن اسرا) باید بالاترین اولویت باشد، نه نابودی حماس، نه کنترل غزه و نه هیچ چیز دیگری.»
 
«کرمل جورنی»، فعال سیاسی و از بستگان یکی دیگر از اسرا نیز در این باره گفت: ما باید با حماس گفت‌وگو کنیم. ما همیشه مجبور نیستیم به جنگ متوسل شویم. ما اسیران فلسطینی زیادی داریم که می‌توانیم آنها را با اسرای خود مبادله کنیم. اگر سربازان ما وارد غزه شوند، افراد زیادی از جمله گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) خواهند مرد.
 
«جاناتان دیکل» یک صهیونیست دیگر در این باره تاکید کرد: ارتش باید آزادی اسرا را در اولویت قرار دهد.
 
وی گفت: کابینه باید هرآنچه می‌تواند انجام دهد تا از اسرا حفاظت کند.
 
گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس شنبه ۱۵ مهر عملیات «طوفان الاقصی» را با حمله موشکی و راکتی به شهرک‌های صهیونیست نشین منطقه غلاف غزه آغاز کرد. نیروهای القسام همزمان با انجام یک عملیات موفق زمینی وارد این شهرک‌ها شده و بیش از ۲۰۰ صهیونیست را به اسارت گرفته و آنها را به نوار غزه منتقل کردند.
 
جنبش حماس طی روزهای گذشته در راستای نشان دادن حسن نیت خود و در اقدامی انسان دوستانه چند اسیر صهیونیست را آزاد کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: