جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 شهريور 1394     
روباتی که برایتان غذا سفارش می‌دهد

باشگاه خبرنگاران: کارشناسان نوعی روبات هوشمند برای انجام خدمات در هتل‌ها طراحی کرده‌اند که می‌تواند به رفع نیازهای مسافران در هتل‌ها بپردازند.


گفتنی است، این روبات به Savioke حتی قابلیت اتصال به اینترنت از طریق wi-fi را دارد و می‌تواند دکمه آسانسور مورد نظر مسافر هتل را انتخاب کرده او را به طبقه مورد نظر برساند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، هتلی که روبات هوشمند Savioke است درمنطقه دره سیلیکون قرار گرفته است.


این روبات از محل مهمان‌پذیر همراه با مسافر می‌شود و مسئولیت سفارش مواد غذایی، نوشیدنی‌ را عهده‌دار می‌شود و می‌توان از طریق تلفن یا اینترنت به او در خصوص احتیاجات در هتل فرمان داد.

از جمله قابلیت‌های منحصر بفرد این روبات توانایی رفت و آمد بین طبقات مختلف با سرعتی برابر با سرعت انسان است.

استفاده از این روبات در هتلی واقع در یکی از پیشرفته‌ترین مناطق دنیا به لحاظ تجمع شرکت های فناوری اطلاعات صورت گرفته و در طراحی هتل سعی بر آن بوده تا از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا استفاده شود.


در این هتل بیش از 300 اتاق وجود دارد و انبار محل امانت اشیاء مسافران، رختکن‌ها و سایر بخش‌های هتل توسط روبات‌ها کنترل می‌شود.

چندی پیش مشابه این هتل در کشور ژاپن به نام هتل دایناسور به اجرا درآمده است که در هتلی به نام Hennna روبات‌ها مسئول پذیرش مسافران، راهنمایی آنها به اتاق‌ها، کنترل دما و امکانات رفاهی هتل و نیز محافظت از اشیاء قیمتی مسافران هستند.

کارشناسان امیدوار هستند هتل واقع در ناحیه دره سیلیکون بتواند با هتل ژاپنی به لحاظ کیفیت ارائه خدمات توسط روبات ها رقابت کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: