جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 8 شهريور 1394     
«فصل‎شیدایی»میزبان‌کاروان‌های‌راهیان‌نور

فردانیوز: یک چهارم ظرفیت تماشای نمایش میدانی «فصل شیدایی» در کرمانشاه به کاروان‌های راهیان نور غرب کشور اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی نمایش «فصل شیدایی»، در حالی اجرای این نمایش میدانی و چندرسانه‌ای، امشب به دهمین شب خود در شهر کرمانشاه می‌رسد که در شب‌های گذشته، هزاران نفر از اعضای کاروان‌های راهیان نور غرب کشور از این نمایش دیدن کرده‌اند.


 

این کاروان‌ها که برای بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور به کرمانشاه و شهرهای مرزی این استان عزیمت کرده‌اند، طبق برنامه از پیش تعیین شده به تماشای نمایش بزرگ و میدانی «فصل شیدایی» می‌نشینند و این نمایش را در بخش‌هایی نظیر هبوط حضرت آدم (ع)، نجات حضرت نوح (ع)، بعثت پیامبر اکرم (ص)، احراق باب حضرت زهرا (س)، واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع)، عزیمت امام رضا (ع) به خراسان و بیان حدیث سلسله‌الذهب، ‌پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ظهور حضرت حجت (عج) دنبال می‌کنند.


 

براساس این گزارش، با توجه به ظرفیت 6 هزار نفری تماشاگران «فصل شیدایی» در کرمانشاه، یک هزار و 500 صندلی به کاروان‌های راهیان نور اختصاص یافته است و بازدیدکنندگان از مناطق عملیاتی غرب کشور با هماهنگی قرارگاه فرهنگی کربلا از این امکان استفاده می‌کنند. این در حالی است که این نمایش پرمخاطب‌ با بومی‌سازی دو آیتم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، از نخستین شب اجرا با ظرفیت کامل پیش‌بینی شده برای تماشاگران روبه‌رو شده است.


 

آیتم انقلاب اسلامی در «فصل شیدایی» بر اساس شخصیت‌ شهید جعفری از مبارزان نهضت مردم ایران و آیتم دفاع مقدس بر اساس حضور رزمندگان اسلام در عملیات نصر 7 بومی‌سازی شده است.

یادآور می‌شود، این نمایش میدانی پس از اجرا در هفت شهر کشور و استقبال بی‌نظیر مخاطبان در تهران، طی شب‌های ماه مبارک رمضان، از 30 مرداد در ورودی شهر کرمانشاه، هشتمین اجرای خود را به کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری تجربه کرده است.


 

اجرای «فصل شیدایی» پیش از این در همه استان‌ها به مدت 10 شب اجرا شده، اما به دلیل میزبانی از کاروان‌های راهیان نور در کرمانشاه به مدت 15 شب در این استان برپا خواهد بود. این نمایش تا شامگاه جمعه 13 شهریور، هر شب‌ بعد از نماز مغرب و عشاء در «اردوگاه توحید»، واقع در ورودی شهر کرمانشاه از سمت جاده همدان اجرا می‌شود.

سازمان هنری ـ رسانه‌ای اوج، سرمایه‌گذار اجرای نمایش «فصل شیدایی» در کرمانشاه و مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) مجری آن است. این برنامه بزرگ هنری با همکاری سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه، قرارگاه فرهنگی کربلا، شهرداری کرمانشاه و اداره برق این شهر برپا شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: