جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 8 شهريور 1394     
شیوه جدید کمک به تقویت حافظه

مهر: کارشناسان به افرادی که می خواهند توان ذهنی خود را بالا ببرند توصیه می کنند در کنار انجام کارهایی چون حل جدول کلمات متقاطع و یا جدول سودوکو، کارکردن با انواع نرم افزارها بر روی گوشی های هوشمند و تبلت ها، حفظ شماره تلفن و یا انجام بازی شطرنج، بالا رفتن از درختان را تمرین کنند.

بررسی پژوهشگران فلوریدایی نشان می دهد تنها بالا رفتن از درختان و حفظ تعادل در سطوح ناهموار و ناپایدار می تواند سبب افزایش قدرت مغزی شود.

کارشناسان این نتایج را با اندازه گیری قدرت ذهنی و انجام تست آزمون حافظه قبل و بعد از بالا رفتن از درخت بین ۷۲ فرد داوطلب زن و مرد در رده سنی ۱۸ تا ۵۹ سال بدست آورده اند.

این افراد از درختان بالا رفته و یا بر روی یک طناب باریک به حفظ تعادل پرداخته اند.

با وجود مفید بودن بالا رفتن از درخت و یا حفظ تعادل در یک وضعیت ناپایدار پژوهشگران توصیه اکید می کنند افراد حتما از وسایل ایمنی، طناب و یا پشتیبانی توسط افراد استفاده کنند.

بالا رفتن از درخت سبب تقویت قوای مغزی از طریق هماهنگ سازی بین حرکت اندام های بدن ازجمله دست ها و پاها می شود. کارشناسان انجام ورزش های پرتحرک را به افراد برای افزایش قدرت و توان مغزی در عوض انجام فعالیت های ذهنی بدون تحرک توصیه اکید می کند.

در حال حاضر مشکلات حافظه و زوال عقل یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است که در ابعاد اجتماعی، بعد شخصیتی و سلامتی فرد اثر بسیار مخربی می گذارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: