جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 7 شهريور 1394     
محدودیت 7 منطقه برای افزایش فضای سبز

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه 7 منطقه پایتخت فقر فضای سبز دارند گفت: بافت متراکم امکان افزایش فضای سبز در این مناطق را نمی دهد.

محدودیت 7منطقه برای افزایش فضای سبزعلی محمد مختاری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2130 بوستان محله ای، ناحیه ای، منطقه ای و فرامنطقه ای در شهر تهران وجود دارد، اظهار کرد: بوستان های جنگلی داخل محدوده، رفیوژها،  میدان ها، لچکی ها، حواشی بزرگراه ها و درختان معابر نیز از دیگر فضاهای سبز درون شهری هستند که در شهر تهران پراکنده و طبعاً میزان توزیع آنها نمی تواند یکنواخت باشد.

وی با بیان اینکه در بعضی از مناطق مرکزی از جمله مناطق 7، 8، 9، 10، 11، 12 و 17 بافت نسبتاً قدیمی و متراکم وجود دارد، افزود: در این مناطق اصولاً سطح فضاهای سبز کمتر و امکان دستیابی به فضاهای باز یا بلامعارض جهت تبدیل آنها به بوستان ها و فضاهای سبز محدود است.

مختاری با تاکید بر اینکه در مناطق مرکزی و جنوبی ظرفیت های توسعه با محدودیت هایی مواجه بوده است، گفت: طی دو دهه اخیر سطوح گسترده ای بویژه از مناطق جنوبی به عرصه بوستان ها و فضای سبز تبدیل شده که از آن جمله می توان به بوستان بزرگ ولایت، بوستان بزرگ آزادگان، بوستان بانوان نرگس، بوستان پردیس بانوان و ده ها بوستان بزرگ دیگر اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در پایان با اشاره به فعالیت های این سازمان در راستای افزایش فضای سبز عمومی در سطح پایتخت، یادآور شد: این سازمان از هیچ گونه تلاشی برای افزایش فضای سبز در سطح شهر تهران فروگذاری نخواهد کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: