جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 شهريور 1394     
همکاری ستاد معاینه فنی با پلیس در راستای اجرای طرح LEZ

به گزارش گروه حمل ونقل پاک شهرداری نیوز،رئیس ستاد معاینه فنی خودرو در خصوص مشارکت های این ستاد با طرح LEZ  اظهار داشت : کاهش آلایندگی هوا و ارتقاء سطح ایمنی جزء الویت ها و اهداف اصلی ارگان های ذیربط در این زمینه است که در حال حاضر در قالب طرح LEZ  برای خدمات رسانی کمی و کیفی مطلوب به شهروندان تجلی سافته است.

 ولی آذروش در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود:  با اجرای طرح زوج و فرد در محدوده طرح ترافیک شهر تهران اهدافی در راستای کاهش آلایندگی و کاهش ترافیک شهری در نظر گرفته شده بود که این اهداف عملی نشد و نتیجه مورد انتظار را برآورده نساخت.

وی افزود : در جهت اجرایی شدن این طرح برنامه هایی طراحی شده است که طبق آن کلیه خودرو ها در چهار  گروه طبقه بندی می شوند که با تعریف رنگ بندی به لحاظ وضعیت معاینه فنی از هم تفکبک می شوند.

وی در ادامه گفت: در این طرح خودروهایی که فرسوده و فاقد معاینه فنی هستند با رنگ قرمز ، خودروهای دارای گواهی نامه یورو2 با رنگ زرد و خودروهای استاندارد و دارای برگه معاینه فنی با رنگ سبز در سامانه های هوشمند علامت گذاری می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این میان خودروهایی که با رنگ آبی تایید می شوند تمام استانداردهای بین المللی را دارند و می توانند وارد محدوده طرح ترافیک شوند.

رئیس ستاد معاینه فنی خودرو  همچنین یادآورد شد : به منظور رسیدن به اهداف تعیین شده در این طرح ستاد معاینه فنی همکاری هایی را با پلیس راهور و مجموعه حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران صورت داده است که بر اساس آن خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند و توسط دوربین های نظارتی دیده می شوند اعمال قانون خواهند شد .

آذروش در پایان گفت:  رانندگان خودروهایی که از مراکز غیرقانونی اقدام به دریافت معاینه فنی نموده اند نیز توسط دوربین های نظارت تصویری شناسایی خواهند شد و می بایست به منظور تایید وضعیت خودرو به لحاظ الایندگی و سلامت فنی به مراکز مجاز معاینه فنی مراجعه کنند .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: