جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 شهريور 1394     
خودروسازان باید پاسخگو حجم انبوه واردات به کشور باشند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهداری نیوز ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : وقتی خودروسازان داخلی امکان تامین نیاز تمام اقشار را ندارند،قطعا واردات رونق می گیرد.

محسن بیگلری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : خودروسازی در ایران به نحوی انحصاری است و همین مساله موجب شده که در زمینه خودروسازی به جایگاه واقعی این در این صنعت نرسیم این در حالی است که خودروسازان صرفا بر روی کمیت کار کرده  و برای ارتقای کیفیت برنامه ریزی چندانی ندارند.

وی گفت : هر چند افرادی را که از توان مالی خوبی برخوردار هستند را نمی توان مجبور به خرید خودروهای داخلی کرد ، چرا که آنها خواهان خودروهای خوب و مناسب هستند بنابراین زمانی که خودروسازان داخلی امکان تامین نیاز تمام اقشار را ندارند، مسلما واردات رونق می گیرد.

وی تاکید کرد : در شرایطی که تنوع و کیفیت تولیدات داخلی متناسب با نیاز بازار داخل نیست ،باید اجازه واردات را داد از این رو خودروسازان باید پاسخگو حجم انبوه واردات به کشور باشند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت صنعت خودرو ایران در فضای رقابت جهانی گفت : هر چند توان رقابتی ایران در مقابل شرکتهای بزرگ خودروساز چندان قوی نیست اما حضور شرکتهای مهم و برتر در حوزه خودروسازی دنیا می توان قطعا می تواند به لحاظ انتقال دانش و تکنولوژی و معرفی ظرفیت ها و توانمندی صنعت خودرو ایران شرایط خوبی را برای خودروسازان داخلی فراهم آورد.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت :  در شرایطی که خودروسازان و قطعه سازان داخلی با مشکلات متعددی مواجه هستند ، حضور خودروسازان بزرگ و معتبر جهانی ، فرصت بسیار خوبی را برای صنعت خودرو کشور فراهم خواهد نمود و می توان از این شرایط به نفع صنعت خودرو داخل بهره برداری کرد.

بیگلری با اشاره به پتانسیل و جذابیت بازار ایران و تمایل خودروسازان جهانی برای همکاری با خودروسازان ایرانی افزود : در راستای این تعامل هر دو طرف سود خواهند برد به طوری که هم خودروسازان خارجی از منافع بازار ایران استفاده کرده و هم خودروسازان داخلی نیز از جذب سرمایه های خارجی و انتقال تکنولوژی در این جریان بهره برداری خواهند کرد




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: