جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 مرداد 1402     
تحقیر نظامیان فرانسه توسط شهروندان نیجر

 در تصاویری که از فرودگاه نیامی، پایتخت نیجر در شبکه‌های مجازی منتشر شده، شهروندان نیجر در حال تحقیر نیروهای نظامی فرانسه و خداحافظی با آن‌ها دیده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، در ویدیوی زیر یک شهروند نیجر در کنار کاروان خودروهای نظامیان فرانسه توقف کرده و می‌گوید: «خدا نگهدار! خداحافظ فرانسه!»
 
این شهروند در ادامه با تحقیر نظامیان فرانسوی که در سکوت او را نظاره می‌کنند، می‌گوید: «چه شده است!؟ چیزی شده!؟»
 
«آمادو آبدرامانه» سخنگوی شورایی نظامی که چندی پیش با یک کودتا و با برکناری محمد بازوم، رئیس‌جمهوری نیجر بر این کشور مسلط شد، در بیانیه‌ای در روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور به صورت یک‌طرفه از توافق‌های نظامی میان نیجر و فرانسه خارج می‌شود.
 
توقف همکاری نظامی نیجر با فرانسه بدین معناست که فرانسه باید ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نیروی خود را که در نیجر مستقر هستند، از این کشور خارج کند. تعداد کمی از سربازان ایالات متحده نیز در نیجر مستقر هستند؛ کشوری که به دلیل هم‌مرزی با هفت کشور دیگر از جمله لیبی، چاد و نیجریه و همچنین به دلیل دارا بودن منابع معدنی غنی، از اهمیت ژئوپلتیک زیادی برخوردار است.
 
اما وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای پاسخ داد: چهارچوب قانونی همکاری با نیجر در حوزه دفاعی بر پایه توافق‌های حاصله با مقامات مشروع نیجر بنا شده است. این‌ها تنها مقاماتی هستند که فرانسه و تمامی جامعه بین‌المللی به رسمیت می‌شناسد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: