جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 18 خرداد 1393     
طرح حکومت نظامی زباله ها در خیابان های لندن

به گزارش شهرداری نیوز،به تازگی شهرداری شهر لندن طرح جدیدی برای بهبود پاکیزگی خیابان های شهر به نام "طرح محدودیت زمانی " برای جمع آوری کیسه های زباله ی مسکونی و تجاری(از جمله زباله های تر وبازیافتی) در سطح شهر،معرفی کرده است.

این بدان معنیست که تمامی شرکت ها و ساکنین شهر از بیرون گذاشتن کیسه های زباله و مواد بازیافتی در بزرگراه ها و پیاده رو های شهر در طول ساعات مشخصی از روزهای هفته منع شده اند. این طرح جهت بهبود کیفیت چهره خیابان ها و محیط شهر لندن ،برای آسایش هر چه تمام تر شرکت ها،بازدیدکنندگان و ساکنان آن طراحی شده است.

محدود کردن مدت زمان حضور کیسه های زباله و مواد بازیافتی در سطح خیابان ها،فرصت اضافه شدن زباله ها و تلنبار شدن آنها را به طرز چشم گیری کاهش می دهد.

به دنبال تقلیل مقدار زباله های تر از سطح خیابان ها ، اصلی ترین منبع غذایی حشرات و جانوران موذی نیز کاهش می یابد.علاوه بر این ها،با پیاده سازی این طرح از تعداد موانع ساخته شده در معابر و پیاده روها نیز کاسته شده و میزان دسترسی به معابر و امنیت افراد و کاربران در پیاده روها افزایش می یابد.

البته این تغییرات فقط برای آن دسته از شهروندان و شرکت ها ناخوشایند است که کیسه های زباله و پسماند های تر خود را با بی تفاوتی در هر زمان در بزرگراه ها و خیابان ها رها می کردند.

این طرح و جریمه حاصل از آن ،مسلما شامل حال شهروندانی که از سطل های زباله متحرک در شهر استفاده می کنند و یا زباله های خودرا در حیاط خانه دفن میکنند ،نخواهد شد.

در زیر چگونگی زمان بندی این طرح آورده شده است.

زمان

قوانین

جزئیات

8صبح تا 6 بعد از ظهر

منع وجود کیسه های زباله در بزرگراه ها یا پیاده رو ها

در تمام طول سال ،بین این ساعات هیچ شرکت و یا شهروندی حق گذاشتن زباله تر ویا بازیافتی خود در کنار بزرگراه ها ویا پیاده رو ها را ندارد.

 

6 بعد از ظهر تا نیمه شب

2 ساعت منع وجود زباله

بین این ساعات هر زباله ای که توسط شرکت های تجاری برای جمع آوری بیرون قرارداده شود طی بازه زمانی دوساعته از زمان قرار دادنش سریعا جمع آوری خواهدشد.ساکنان نیز از 6:30 بعد ازظهر تا 7:30 فرصت دارند تا زباله هایشان را جهت جمع آوری بیرون بگذارند.

 

از نیمه شب تا 8 صبح

دفع زباله آزاد است

بین این ساعات هیچ قانونی برای شرکت ها و شهروندان جهت دفع زباله وجود ندارد اما هر گونه زباله باید تا قبل از 8 صبح پاکسازی شود.

 

با اجرای این طرح شهروندان لندنی باید زمان بیرون بردن زباله هایشان را با زمان این طرح تطبیق دهند و مناسب ترین زمان را با توجه به شرایطشان برای بیرون بردن کیسه های زباله شان انتخاب کنند.گفتنی است که تعداد زیادی از کارکنان شهرداری که مسئول جمع آوری زباله ها هستند از این طرح حمایت می کنند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: