جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 شهريور 1394     
مزاج سرد مغز چه کسانی هستند

تسنیم: حسین رضایی‌زاده متخصص طب سنتی با بیان اینکه مغز از اعضای رئیسه است و مزاج مغز نسبت به قلب سرد و تر است, اظهار کرد: کسانی که مغز سرد دارند, موهای سرشان صاف و لخت است.

به‌گفته وی افرادی که مزاج مغزشان سرد است به‌علت نبود حرارت موهایشان حالت مجعد نیست و رنگ زیبایی نیز ندارد همچنین رنگ صورتشان مایل به زردی یا سفیدی است.

افرادی که مغز سرد دارند, با مصرف هندوانه و بستنی احساس ناراحتی، کسالت و خمودی می‌کنند

این متخصص طب سنتی بیان داشت: افرادی که مغز سرد دارند, در آب و هوای سرد اگر باد سرد کولر یا ماشین به آنها برخورد کند یا نوشیدنی‌هایی که ذاتاً سرد است مثل آب هندوانه و بستنی و... مصرف کنند، معمولاً احساس ناراحتی، کسالت و خمودی می‌کنند و یا گاهی از خوردن این مواد غذایی سردرد می‌گیرند.

رضایی‌زاده عنوان کرد: مزاج سرد مغز استعداد ابتلای به سینوزیت و سرماخوردگی را در افراد بیشتر می‌کند, به‌صورت معمول هم ترشحات پشت‌حلقی و ترشحات بینی بیشتر از دیگران دارند.

وی بیان داشت: افرادی که مزاج سرد مغز دارند, خوابشان خیلی کامل و سنگین است, افرادی خوشخواب هستند و با سروصدای محیطی هم بیدار نمی‌شوند.

افراد با مزاج سرد مغز در یادگیری کند بوده, و نیز دمدمی‌مزاج هستند

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: این افراد در یادگیری کند هستند و حافظه کندی هم دارند. ترشحاتشان زیاد است, خوابشان خیلی سنگین و زیاد است، همچنین از لحاظ روانی این افراد نظرشان تند تند عوض می‌شود، به‌اصطلاح عامیانه دمدمی مزاج هستند و سرعت رشد موهایشان هم کند است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: