جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 8 مرداد 1402     
کاظمی: تسهیل تردد زائران اربعین از مرزها مهم است

 نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تردد زائران اربعین از مرزها چه در مسیر رفت و چه در مسیر برگشت مهم است، تاکید کرد: با توجه به حضور جمعیت چشمگیر در مرزها، افزایش تعداد گیت‌های عبور زائران و روان بودن تردد زائران بسیار مهم بوده و برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه در حال انجام است.

حمیدرضا کاظمی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تمهیداتی که باید برای تسهیل حضور زائران در راهپیمایی اربعین حسینی اندیشیده شود، بیان کرد: با توجه به جایگاهی که اربعین در بین شیعیان داشته و استقبال گسترده‌ای که مردم ایران از گذشته تا به امروز برای حضور در راهپیمایی اربعین داشته و دارند، باید برنامه‌ریزی دقیقی برای خدمات رسانی به زائران صورت گیرد. قطعا امسال نیز بهتر از سال‌های گذشته مردم در راهپیمایی اربعین شرکت خواهند کرد؛ لذا ستاد اربعین و در راس آن وزارت کشور در وهله اول باید بتواند تمهیدات مناسبی جهت تردد زائران و صدور روادید برای ورود به خاک عراق در نظر بگیرد.
 
وی در ادامه اظهار کرد: باید ارتباطات و هماهنگی‌های بیشتری با دولت عراق برای برگزاری هرچه بهتر اربعین حسینی برقرار شود. انتقال زائران به مرز چه در مسیر رفت و چه در مسیر برگشت حائز اهمیت است. باید ضعف‌ها و مشکلاتی که سال‌های گذشته در بحث تامین خودرو و وسایل نقلیه و پارکینگ داشتیم مورد توجه قرار گیرد و از همین الان برای رفع این مشکلات برنامه ریزی صورت گیرد.
 
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به حضور جمعیت چشمگیر در مرزها، افزایش تعداد گیت های عبور زائران و روان بودن تردد زائران بسیار مهم است. زائران را نباید در مرز معطل نگهداشت. کشور عراق به اندازه کشور ما امکانات ندارد. باید از همین الان به فکر باشند. دولت عراق نمی تواند همه زائران را به شهرهای نجف و کربلا انتقال دهد. باید از همین الان هماهنگی های لازم با دولت عراق صورت گیرد نه در دقیقه نود که زائران با مشکل مواجه شدند. نباید اجازه داد در تردد زائران ناهماهنگی به وجود بیاید.
 
وی در ادامه تاکید کرد: ما نیز در کمیسیون امور داخلی جلسه با ستاد اربعین داشته و گزارش دستگاه ها را دریافت کردیم. نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند. بخشی از زائران نیز قطعا از طریق هوایی خواهند رفت. بایستی هم در جهت افزایش تعداد پروازها و هم کنترل قیمت شرکت های هواپیمایی گام برداشته شود تا فشار مضاعفی بر زائران وارد نشده و با خیال خاطر بتوانند در مراسم اربعین شرکت کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: