جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 شهريور 1394     
حفظ كرامت مردم،‌ اولويت نخست پايانه‌ها خواهد بود

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم تکریم مدیرعامل سابق و معارفه مدیرعامل جدید سازمان پایانه ها و پارک  سوارهای شهرداری تهران گفت: سازمان پایانه ها به عنوان یکی از مهم ترین مجموعه های مدیریت شهری، نه تنها در قبال 9 میلیون شهروند تهران که در مقابل 78 میلیون جمعیت ایران اسلامی مسئول است و بر اساس تدابیر شهردار محترم تهران و سیاست های مدیریت شهری، همچون سایر سازمان های خدماتی شهرداری تهران، خدمات این مجموعه نیز باید در جهت پاسخ گویی شایسته به انتظارات مردم، روز به روز ارتقاء پیدا کند.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: پایانه ها به عنوان مکان هایی خاطره ساز، اولین تصویر ذهنی مسافرانی که وارد تهران می شود و نیز آخرین تصویر ذهنی مسافرانی که از این شهر خارج می شوند را می سازند و تصویر پایانه ها، تصور ماندگاری است که سال های سال در خاطر مسافران به یادگار می ماند.

وی با اعلام این که عموماً شهرهای دیگر کشور از اقدامات تهران الگو می گیرند، تأکید کرد: در خصوص پایانه-ها نیز باید به نوعی برنامه ریزی شده و سازماندهی شده عمل کنیم که پایانه های تهران، الگوی موفق سایر شهرهای کشور باشند و بتوانند به نیازهای مسافران تهرانی و نیز میهمانان شهرستانی که از این مراکز خدماتی استفاده می کنند، به بهترین شکل ممکن پاسخ  بگویند.

دوران فروش بلیت توسط جارچی ها گذشته است

معاون شهردار تهران با اشاره به این که خدمات پایانه ها باید مشتری مدارانه بوده و مبتنی بر کرامت انسانی باشد، اظهار کرد: دورانی که فروشندگان تعاونی ها با داد زدن و به اصطلاح جار زدن در مقابل دفتر تعاونی بلیت  می فروختند و اصولاً دوران جارچی ها گذشته و امروز پذیرفته نیست که اداره امور و ارائه خدمات به شیوه هایی که 20 سال پیش مرسوم بود، انجام شود.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه در چند سال اخیر، اتفاقات خوبی در پایانه ها شکل گرفته از جمله این که نسبت به ساماندهی جارچی ها و سامان بخشی به وضعیت جابه جایی بار و کالا در پایانه ها گام های محکمی برداشته شده، تصریح کرد: در این سال ها، پایانه ها از فضاهایی آلوده، بی روح و نازیبا به فضاهایی زیبا، آراسته و سرسبز که در نگاه اول بوستان ها و تفرجگاه های شهری را در ذهن هر بیننده ای تداعی می کنند، تبدیل شده اند.

وي با تأکید بر این که امروز نظم و انضباط خوبی در پایانه های تهران حاکم شده و آراستگی و پاکیزگی این مراکز خدماتی کاملاً مشهود است، اضافه کرد: در چند سال  گذشته پایانه ها علاوه بر این که برای مسافران به فضاهای آرام و مفرحی تبدیل شده اند، در جهت آرامش و آسایش رانندگان نیز امکانات و تجهیزات اقامتی و بهداشتی برای این عزیزان پیش بینی شده است.

حفظ کرامت مردم اولویت اول پایانه هاست

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه مديريت شهري به آينده پايانه‌ها نگاه ويژه‌اي دارد، اظهار كرد: در گام اول، واگذاري امور پايانه‌ها به خود مردم و سپردن هر آن چه كه قابليت واگذاري به بخش خصوصي را داشته باشد، با اين نگاه كه سازمان پايانه‌ها صرفاً نقش سياست‌گذاري و نظارت عالي را بر عهده داشته باشد، مد نظر است و به اين منظور، در صدد مشاركت سرمايه‌گذاران داخلي جهت تكميل پايانه بزرگ شرق و احداث پايانه جنوب غرب هستيم.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه مردم وقتي وارد پايانه‌ها مي‌شوند، بايد احساس كنند مسئولان اين مراكز خدماتي براي آن‌ها ارزش و اهميت قائل اند و تك تك مسافران مورد احترام و تكريم ايشان قرار دارند، تصريح كرد: حفظ كرامت مردم،‌ اولويت نخست پايانه‌ها خواهد بود، چنانچه اساساً اين موضوع بر اساس تدابير شهردار محترم تهران، اولويت اول مديريت شهري است.

وي با تأكيد بر اين كه پسنديده نيست جارچي‌ها در ايام خاص در پایانه ها جار بزنند و بليت بفروشند، تأكيد كرد: به جاي آن بايد به نوعي عمل كنيم كه مردم از داخل خانه يا محل كار خود و بدون اين كه نياز به مراجعه حضوري به پايانه‌ها يا دفاتر تعاوني‌ها داشته باشند و از طريق فضاي مجازي، نسبت به تهيه بليت و حتي تعيين جاي صندلي خود در اتوبوس اقدام نمايند.

بار تجاری به اسم بار مسافر جابه جا نشود

معاون شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه بار تجاري از طريق اتوبوس نبايد به اسم بار مسافري جابه‌جا شود، اظهار كرد: با اتوبوس صرفاً بايد ساك و چمدان مسافران جابه‌جا شود، نه بارهاي غير متعارف كه هم مركز ثقل وسيله نقليه را تغيير داده و احتمال حادثه را افزايش مي‌دهد و هم هنگام تصادف، می تواند در تشديد تصادف مؤثر باشد.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه كار احداث پايانه بزرگ شرق 50 درصد پيشرفت داشته، تصريح كرد: بايد هر چه سريع‌‌تر نسبت به تكميل اين پايانه با مشاركت بخش خصوصي اقدام كنيم، ضمن اين كه باید کار ساخت پايانه جديدی را در جنوب غرب تهران آغاز كنيم و به موازات آن پايانه‌هاي غير متمركز و نيمه متمركز را نيز در نقاط مختلف شهر راه‌اندازي كنيم.

گفتني است در پايان اين مراسم، معاون شهردار تهران ضمن ابلاغ حکم مهندس سيد حسين حسيني‌نژاد به عنوان مديرعامل سازمان پايانه‌ها و پارك‌سوارهاي شهرداري تهران كه از سوي شهردار تهران صادر شده بود، لوح سپاس مهندس محمدرضا حاجي‌بيگي مديرعامل سابق اين سازمان را به همراه حکم مشاور امور زيربنايي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران به وی ارائه کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: