جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 شهريور 1394     
نحوه تعیین نرخ سود تسهیلات خرید کالا

فارس:سید علی اصغر میر محمد صادقی درخصوص تسهیلات 10 میلیون تومانی خرید کالا اظهار داشت: نرخ سود این تسهیلات براساس توافق بین خریداران و فروشندگان کالا مشخص می‌شود.

وی افزود: سیستم بانکی به عنوان عامل، فقط نرخ کارمزد بابت ارائه این خدمت را دریافت می‌کند که به زودی در شورای پول و اعتبار تعیین خواهد شد.

مدیر کل اعتبارت بانک مرکزی با بیان اینکه متقاضیان وام 10 میلیونی خرید کالا باید همانند ثبت نام وام 3 میلیون تومانی در سامانه ثبت نام کنند، گفت: ابتدا باید وزارت صنایع لیست کالا‌ها و تولیدکنندگان و فروشندگان را به بانک مرکزی ارائه دهد تا پس از آن متقاضیان با مراجعه به تولیدکنندگان یا فروشندگان کالا، کالا را خریداری و سپس قرارداد منعقد شده را به بانک ارائه کنند.

وی ادامه داد: بعد از تایید توسط بانک، بانک اقساط را از متقاضی دریافت و به حساب تولیدکنندگان مذکور واریز می‌کند. بانک هم کارمزدی را دریافت خواهد کرد.

میر محمد صادقی با بیان اینکه تبدیل وام 3 میلیونی در صورت تمایل متقاضی به 10 میلیونی خرید کالا تبدیل خواهد شد، تاکید کرد: دوره بازپرداخت تسهیلات و نرخ سود با توافق متقاضی و فروشنده یا تولیدکننده مشخص می‌شود اما معتقدیم دوره بازپرداخت نباید بیشتر از 36 ماه باشد.

* پرداخت 94 هزار میلیارد تومان تسهیلات در 4 ماهه اول امسال

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی حجم کل تسهیلات اعطایی در 4 ماهه اول امسال را با 16.4 درصد افزایش نسبت به 4 ماهه اول سال گذشته، 93 هزار و 965 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 61 هزار و 589 میلیارد تومان (65.5 درصد) از این تسهیلات به سرمایه در گردش اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: از مجموع تسهیلات پرداخت شده برای سرمایه در گردش، 24 هزار و 563 میلیارد تومان (40 درصد) به سرمایه در گردش بخش صنعت اختصاص یافته است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: