جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 شهريور 1394     
این بیماری بدون تب هم بروز می‌کند

باشگاه خبرنگاران: اگر چه شیگلوز نوعی اسهال خونی‌تب‌دار است، اما این بیماری ممکن است بدون تب هم بروز کرده و علائم آن نیز به تدریج نمایان شود.

محمد مهدی رادفر متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: یکی از مهمترین علائم بیماری‌های تب‌دار، بروز تب‌ در تمام یا قسمتی از دوره بیماری است و در اغلب موارد بیماری‌های تب‌دار با علائم گوارشی یا خستگی و ضعف نیز همراه هستند.
 
وی گفت: البته بیماری‌های تب‌دار ممکن است در مراحل ابتدایی یا در طول دوره بیماری برخی از علائم معمول خود را کمتر از حد معمول بروزدهند و یا حتی این علائم را نمایان نسازند که در این حالت‌ها احتمال عدم تشخیص دقیق بیماری از روی علائم آن وجود دارد.

رادفر با اشاره به اینکه شیگلوز یا اسهانی خونی تب‌دار از جمله بیماری‌های است که تب یکی از مهمترین علائم آن است، اظهار داشت: این بیماری خیلی سریع شروع شده و ابتدا با لرزهای شدید و تب‌های بالا و اسهال آبکی حاد است.

وی افزود: بعد از یکی دو روز حجم دفع اسهال کمتر می‌شد، اما دفعات آن بیشتر و همراه با دفع بلغم و خون، کرامپ و دل پیچه‌های شدید شده و همچنین علائمی نظیر ضعف، خستگی و بی‌حالی نیز می‌تواند بروز کند.

رادفر تاکید کرد: اگر شیگلوز نوعی اسهال خونی تب‌دار است، اما این بیماری ممکن است بدون تب هم بروز کرده و علائم آن نیز به تدریج نمایان شود.

وی با اشاره به اینکه اسهال خونی بدون تب توسط یک نوع انگل تک سلولی ایجاد می‌شود، یادآور شد: در بیماری شیگلوز ممکن است تا مدتی هیچ علامتی از تب و لرز را از خود بروز ندهد و بیمار نیز طی چند روز دچار کرامپ‌های شکمی، دل پیچه و اسهال خونی شود.

رادفر خاطرنشان کرد: برای تشخیص شیگلوز، کشت مدفوع و اسمیر آن لازم است و همچنین برای پیشگیری از این بیماری رعایت بهداشت و به ویژه در زمینه فردی و رعایت بهداشت آب و مواد غذایی بسیار مهم خواهد بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: