جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 31 مرداد 1394     
بالاتکلیفی بافت‌های فرسوده در تهران

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ بافت‌های فرسوده در شهر تهران درصد بالایی را به خود اختصاص داده است.

احمد حکیمی‌پور عضو شورای اسلامی شهر تهران ،‌ با اشاره به هشدارهای کارشناسان در خصوص بافت‌های فرسوده اظهارکرد:‌ شهرداری تهران در راستای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده اقداماتی را آغاز کرده اما اقدامات صورت گرفته در این زمینه به دلیل عدم ورودی جدی دولت به این موضوع،در حد انتظار نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بافت‌های فرسوده چندان قابل توجه نیست افزود: شهرداری تهران بدون توجه به  سود آوری در زمینه احیای بافت‌های فرسوده ورود پیدا کرده است اما دولت هنوز ورود جدی به نوسازی بافت‌های فرسوده ندارد.

حکیمی تصریح کرد: در این راستا مسائل مربوط به تهران تنها یک کلانشهر نیست بلکه در این خصوص یک مساله ملی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ باید سرمایه‌گذاری کلانی نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده صورت بگیرد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: در صورت ورود دولت،‌ شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران آمادگی همکاری در این زمینه با دولت را دارد.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته سیاست‌های تشویقی قابل توجه مادی منجر به احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهر می شود، افزود:‌ به عنوان مثال در شهر استانبول لحاظ کردن سیاست‌های تشویقی مالی ویژه منجر به احیای بافت‌های فرسوده و به حداقل رسیدن این شهر شده است.

حکیمی در پایان گفت: باید سیاست‌های تشویقی جذابتر و تشویق کننده‌ای برای سرمایه گذاران در این زمینه در نظر گرفته شود و هر گونه هزینه در راستای احیای بافت‌های فرسوده از ضررها و خسارت‌های میلیاردی در وقوع بحران جلوگیری می کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: