جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 مرداد 1394     
بررسي آخرين وضعيت پيشرفت پروژه هاي خطوط 6 و 7 مترو تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، در جريان بازديد صبحگاهي امروز مديران شهري به سرپرستي قائم مقام شهرداري تهران، آخرين وضعيت پيشرفت پروژه هاي خطوط 6 و 7 مترو تهران بررسي شد.

عيسي شريفي در ادامه بازديدهاي مسئولان شهري از پروژه هاي عمراني مترو تهران و در جريان بازديد و جلسه كارگاهي صبح امروز چهارشنبه از بخش هاي مختلف خط 7 مترو تهران، مجموعه اقدامات انجام گرفته در فاصله زماني بازديد قبلي تاكنون را قابل تقدير دانست.

وي گفت: پروژه هاي خطوط مترو 6 و 7 هيچكدام از نظر برنامه ريزي و عمليات، ترجيح و اولويتي بر ديگري ندارند و همه توان و همت شهرداري تهران بر اين است كه اين دو خط مهم مترو طبق برنامه زمان بندي، امسال و تا پايان سال آينده به سرانجام برسد.

قائم مقام و معاون هماهنگي و امور مناطق شهرداري تهران كه سرپرستي بازديدهاي هفتگي مسئولان عالي شهري از پروژه هاي مترو را برعهده دارد، خطاب به شهرداران مناطق و سازمان هاي ذيربط تاكيد كرد كه مي بايست پروژه هاي مترو در اولويت نخست برنامه هاي آنان از جهات گوناگون منجمله رفع موانع تمليكي براي ايجاد كارگاه ها، تامين منابع مالي و... باشد.

قائم مقام شهردار تاكيد كرد: پروژه هاي مترو به دليل همسويي با سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي، در اولويت برنامه هاي امسال و سال آينده مديريت شهري قرار دارد.

 سيدجعفر تشكري هاشمي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران هم در سخناني با تشكر از اقدامات انجام گرفته بر ضرورت پيشبرد بيش از پيش عمليات عمراني مطابق با برنامه ريزي دقيق تاكيد كرد.

در آغاز اين بازديد كارگاهي، مهندس هابيل درويشي مديرعامل شركت مترو تهران و حومه، با ارائه گزارشي از پيشرفت خط هفت مترو گفت: با اتمام حفاري و لاينينگ20 كيلومتر از فاز نخست اين پروژه، حدفاصل محلاتي تا ميدان صنعت، ريل گذاري در اين بخش آغاز شده و اميدواريم با تامين بودجه لازم، عمليات ريل گذاري بر اساس برنامه زمان بندي پيش رفته و فاز نخست با شش ايستگاه به بهره برداري برسد.

 وي با اعلام اين كه برآورد بودجه لازم براي اين پروژه 27 كيلومتري با 25 ايستگاه، سه هزار و 600 ميليارد تومان بوده است، گفت: با تامين بودجه لازم و اتمام پروژه، بيش از يك ميليون سفر روزانه به حجم سفرهاي مترو تهران افزوده مي شود.

مديرعامل شركت مترو تهران و حومه تاكيد كرد: مشكل مترو، نقدينگي و بودجه است و هيچ مشكلي از نظر توان مهندسي و كار نداريم و اگر مسايل مالي برطرف شود، فراتر از تكليف هم توان كار داريم.

مجري خط 7 مترو هم در جريان اين بازديد در گزارشي اعلام كرد كه 6 ايستگاه در حال ساخت در فاز نخست پروژه شامل ايستگاه هاي ميدان صنعت، نصر (تقاطع اتوبان چمران)، نواب (تقاطع آذربايجان)، نواب (تقاطع محبوب مجاز)، ميدان محمديه و ايستگاه مترو محلاتي، حدود 24 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و اميداريم با تزريق به موقع بودجه، طبق برنامه پيش برويم.

  مجري خط 6 مترو تهران نيز در اين بازديد و جلسه كارگاهي در گزارشي با اعلام اين كه دستگاه ماشين حفار اين خط هم اكنون پس از حفاري بالغ بر 6 كيلومتر در حال عبور از محدوده خيابان هفده شهريور و بالاتر از ميدان خراسان به سمت شمال مي باشد، خواستار تامين بودجه به موقع براي پيشبرد عمليات عمراني بر اساس برنامه شد.

به گفته وي مطابق برنامه، اين پروژه با 12 ايستگاه از دولت آباد تا كن-سولقان بهره برداري خواهد شد و ايستگاه هاي باقي مانده نيز به مرور زير بار ترافيك خواهد رفت.

خط 7 مترو تهران از پايانه دولت آباد در جنوب شرق تهران تا ميدان بوستان سعادت آباد در شمال غرب تهران امتداد داشته و در مسير خود در تقاطع خيابان هفده شهريور- قيام با خط شش، در ضلع شرقي ميدان محمديه با خط يك، در خيابان مولوي- خيابان حضرت وليعصر(عج) با خط سه، در تقاطع بزرگراه نواب- دامپزشكي با خط دو و در تقاطع بزرگراه نواب- خيابان آزادي با خط چهار، تقاطع دارد.

خط شش مترو تهران هم از بزرگراه دولت آباد (جنوب شرق تهران) تا شهرك كن (شمال غرب تهران) و توسعه از دولت آباد تا حرم عبدالعظيم به طول حدود  37 كيلومتر با 31 ايستگاه در حال ساخت است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: