جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 18 خرداد 1393     
معرفی مشاغل همگام با اقتصاد سبز

به گزارش شهرداری نیوز،معاون رئیس جمهور گفت: اجرای ملاحظات زیست محیطی به نفع اقتصاد خواهد بود.

معصومه ابتکار در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان محیط زیست و وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم دولت تدبیر و امید حضور مسئولین جامعه نگر است و این در حالی است که در گذشته یکی از مشکلات ما بخشی نگری مسئولین بوده که امروز در مسائل محیط زیست به خوبی خود را نشان می‌دهد و امروز محیط زیست تجلی برنامه‌هایش  را در دستگاه‌های حکومتی و دولتی می‌بیند ضمن اینکه اگر نتواند این اثربخشی را بوجود آورد خودش خیلی نمی‌تواند با مشکلات برخورد کند.

 رئیس سازمان محیط زیست با بیان این مطلب که دوره انکار به پایان رسیده ادامه داد: و این به علت وجود مسئولینی است که خود پیشگام در بهبود شرایط محیط زیست هستند و نمونه آن کاری است که در وزارت کار انجام شد.

 وی ادامه داد: در موضوع کار و محیط زیست نمی‌توان یکی به نفع دیگری کنار برود و باید هر دو توأمان با هم کار کنند که لازمه پیشرفت هر کشوری است، ما نمی‌توانیم محیط زیست را نادیده بگیریم چراکه بحث منابع ملی مطرح است و زمانیکه آب و خاک را از دست دادیم نمی‌توانیم از اقتصاد صحبت کنیم.

ابتکار اذعان داشت: تفاهم‌نامه امروز یک هم‌پیمانی است که ما بتوانیم اهدافی را که داریم پیش ببریم و با توجه به اینکه مفاد این تفاهم‌نامه همه قابلیت اجرایی دارد همکاری رسانه‌ها نیز خیلی می‌تواند در این خصوص کمک کند.

 وی با اشاره به معرفی مشاغل سبز و مفهوم اقتصاد سبز اظهار داشت: امروز اقتصادی را می‌خواهیم که ملازمه آن تخریب و آلودگی نباشد هستند کشورهایی که رشد اقتصادی آنها برابر با حفظ محیط زیستشان است و این دو با هم پیش می‌روند.

 وی ادامه داد: بسیاری از واحدهای آلاینده با ممیزی انرژی توانستند هزینه‌هایشان را کاهش دهند این در حالی است که اگر با یک نگاه اقتصادی را هم بنگریم به این واقعیت پی می‌بریم که اجرای اهداف زیست محیطی به نفع اقتصاد خواهد بود.

 معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز بنگاه‌داری با مسئولیت اجتماعی با هم پیوند خورده و یک بخش مهم از مسئولیت اجتماعی رعایت ملاحظات زیست محیطی است امیدواریم با اجرایی کردن این تفاهم‌نامه زمینه اجرایی کردن مشاغل سبز هم فراهم شود که در این مسیر شرکت‌های دانش بنیان کمک‌های زیادی می‌توانند بکنند.

 * باید به سمت استفاده از انرژی‌های نو برویم

 رئیس سازمان محیط زیست با بیان این مطلب که در استفاده از انرژی‌های خورشیدی بسیار عقب هستیم ، گفت: با توجه به افزایش حامل‌های انرژی باید به سمت انرژی‌های نو برویم.

 ابتکار ادامه داد: همچنین در حوزه بازیافت هم بسیار عقب هستیم چراکه مشاغل زیادی در این زمینه می‌تواند شکل بگیرد.

 وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی که در بخش آب داریم اما در این زمینه کم کار شده است، می‌توان با استفاده از فناوری‌های نو در زمینه کشت وکشاورزی به کشاورزی پایدار برسیم ما باید به سمت چاره برویم و آن مشاغلی است که می‌تواند مهارت‌ها را ترویج دهد.

 

ابتکار در پایان خاطرنشان کرد: ما نیازمند استفاده از تجارب بین‌المللی هستیم همچنین آمادگی همکاری با علاقه‌مندان و بخش خصوصی در زمینه مشاغل سبز هستیم این در حالی است که دولت تدبیر و امید همکاری‌های دو جانبه و بین‌المللی را در دستور کار خود قرار داده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: