جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 مرداد 1394     
نظر ضرغامی درباره حلیت موسیقی

فارس: عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی مطلب جدیدی را با موضوع «موسیقی» در فضای مجازی منتشر کرد.

ضرغامی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:‌ «موسیقی از مهمترین رشته‌های هنری است که از دیرباز با انسان همراه بوده و جزء لاینفک هویت‌های ملی جوامع است.

موسیقی هنر فاخری است که آموزش ، نحوه بهره برداری و مدیریت صحیح آن باید مورد توجه باشد.

اباحه گری و بی‌نظمی در این حوزه حساس نتیجه عکس خواهد داشت.

کارشناسان وظیفه دارند عوامل مختلفی چون ملودی، شعر، تصویر، مناسبت، زمان (تایم)، سازبندی، حوزه جغرافیایی پخش و ... که در تعیین مصادیق موسیقی متعالی تأثیرگذار است را به درستی بررسی و تشخیص دهند».

وی همچنین با انتشار تصویری از مرحوم محمد بیگلری پور نوشت: «این تصویر مربوط به اجرای ارکستر سمفونیک رسانه ملی در جلسه افق رسانه با رهبری مرحوم محمد بیگلری پور است، مرد بزرگی که آثار ماندگاری را برای کشور خلق و اجرا کرد.... خدایش رحمت کند.»

 

ضرغامی در ادامه پست اینستاگرامی خود آورده است:‌ «"اضلال عن سبیل الله" اعم از عقیدتی ، فعلی، قلبی، سیاسی و.. اصلی‌ترین ملاک تشخیص حرمت و حلیت یک اثر موسیقائی است.

رهبری می‌فرمایند: "موسیقی ابزاری است که می‌تواند حرام و می‌تواند حلال باشد. نوع حلال آن به درستی شناسایی و برابر نظرات روشنگر امام راحل(ره) در معرض استفاده قرار گیرد... مرزبندی موسیقی سخت است. اما مصادیق بارزی وجود دارد تا مرز ساز و آواز حلال، طیب و طاهر را با ساز و آوازی که مشروع و حلال است مشخص کرد."

از جمله پیشنهادهای من ، بررسی بازخوردهای عرفی پخش آثار متنوع موسیقائی است. باروش های نوین نظرسنجی و اثرسنجی ، می توان تا حد زیادی از نتایج آن مطلع شد».




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: