جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 مرداد 1394     
ایجاد سامانه اطلاعاتی پل‌ها و معابر شهر تهران

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام خبر ایجاد دو سامانه اطلاعاتی پل‌ها و معابر شهر تهران،گفت: این سامانه ها اطلاعات لازم در خصوص تعمیر و نگهداری پل‌ها و معابر را در اختیار قرار می دهد .

اقبال شاکری ، رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران پس از جلسه با شرکت یادمان سازه و سازمان مشاور فنی و مهندسی از تهیه شدن سامانه اطلاعات پل‌ها و معابر شهر تهران خبر داد و گفت : همه ساله هزینه سنگینی صرف آسفالت ریزی معابر می شود و این دوباره کاری ها هزینه سنگینی را در بر دارد.

وی با بیان اینکه می توان به جای آسفالت ریزی مجدد اقدام به بکارگیری معابر کرد، اعلام کرد : سامانه اطلاعات معابر تهران همانند طرح تفصیلی با نشان دادن کوچکترین معابر تهیه شده است و این سامانه نشان می دهد که چه اقداماتی در چه زمانی بر روی یک معبر انجام شده است.

رئیس کمیته عمران اظهار داشت : این سامانه اطلاعات لازم برای برنامه ریزی در خصوص تعمیر و نگهداری معابر را در دسترس قرار داده و از تحمیل هزینه های هنگفت جلوگیری می کند .

شاکری در ادامه از تهیه سامانه اطلاعاتی پلهای شهر تهران خبر داد و گفت : هم اکنون ۶۶۰ دستگاه پل در ۳۱۲ تقاطع شهر تهران وجود دارد که تمامی آنها مورد بررسی قرار گرفته و نیازهای مربوط به تعمیر و نگهداری پل‌ها مشخص شده است .

وی با بیان اینکه طول پلها ۳۴ کیلومتر است، تصریح کرد : برای نگهداری پل‌ها ۶ نوع تعمیر تعریف شده است و با مشخص شدن اطلاعات پل‌ها، قراردادهای تعمیر و نگهدرای بر همین اساس تدوین می شود .

رئیس کمیته عمران در خصوص نیاز تعمیراتی پلهای شهر تهران، گفت : در حال حاضر ۷ پل فلزی با عمر بالای ۴۰ سال وجود دراد که به دلیل هزینه های بالای تعمیراتی مستلزم تعریف جایگزین هستند و هم اکنون برنامه ریزی لازم برای انجام این کار در حال انجام است .

شاکری ادامه داد: در سال ۹۴ به تعداد ۸ دستگاه پل نیاز به مقاوم سازی داشته و ۹۹ پل نیز نیاز به تعمیرات عمومی دارد که با این وجود ۱۰ پل برای تعمیرات اساسی در نظر گرفته شده است و در صورت تامین بودجه این تعداد به ۱۵ دستگاه پل افزایش می یابد.

وی از تحلیل لرزه ای تمامی پلهایی که تا سال ۸۱ ساخته شده اند خبر داد و اظهار داشت: با توجه با اینکه شرکت تعمیر و نگهداری با رتبه بالا در کشور وجود نداشت، برای این کار از شرکتهای سازنده پل‌ها دعوت به همکاری شد و در نتیجه این کار امروز دانش خوبی در این زمینه ایجاد شده است .

رئیس کمیته عمران با بیان اینکه دانش بدست آمده یکی از ظرفیتهای خوب در شهر است، ادامه داد: هم اکنون دو پل جوادیه و دسترسی بزرگراه شیخ فضل اله نوری به برج میلاد به صورت خاص نگهداری می شوند .

شاکری در ادامه از طرح جمع آوری اطلاعات حوادث در ابنیه فنی از آتش نشانی و پلیس خبر داد و اظهار داشت : علاوه بر این حوادث عبور کامیونها و وسایل نقلیه سنگین و نصب برخی سازه ها و تابلوهای تبلیغاتی سبب کاهش عمر پلها می شود که باید برای آنها نیز برنامه ریزی های لازم انجام شود.

وی با اشاره به مسائل مالی اظهار داشت : یکی از مشکلات سازمانها و شرکتهایی که کار مستمر و دائمی انجام می دهند این است که علی رغم لزوم پرداخت نقدی به پیمانکاران، بودجه خود را به صورت غیر نقدی دریافت می کنند که باید برنامه ریزی لازم در خصوص آن انجام شود .

رئیس کمیته عمران در پایان بر لزوم توجه به سایر اقدامات عمرانی در سطح شهر علاوه بر توسعه خطوط مترو و اتوبوس تاکید کرد و گفت : با این دیدگاه همه ساله از بودجه سایر فعالیتهای عمرانی کاسته شده که متاسفانه باعث نگرانی شده است




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: