جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 مرداد 1394     
توسعه جایگاه‌های سوخت‌رسانی با رعایت اصول زیست محیطی

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، درباره ایجاد جایگاه‌های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران، گفت: این جایگاه باید با رعایت مسایل زیست محیطی توسعه یابد.

رحمت الله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران در بررسی یک فوریت طرح «لغو مصوبه مجوز تشکیل شورای بازنگری، اصلاح و هماهنگی نظامات برنامه ریزی و اجرایی شهرداری تهران» اظهار کرد: این مصوبه 27 شهریورماه سال 86 به تصویب شورای شهر تهران رسیده است تا شورای بازنگری در شهرداری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اشکالاتی در این مصوبه وجود دارد، گفت: بر اساس تبصره چهار این مصوبه باید ساختاری جدید و تخصصی برای برآورد منابع و برنامه زمانبدی فعالیتها در مدت زمان دو ماه ایجاد می‌شد که با گذشت هشت سال هنوز این ساختار تشکیل نشده است. از سویی بر اساس تبصره سوم این مصوبه، شهرداری تهران موظف بوده در بودجه پیشنهادی سنواتی خود نسبت به تعیین اعتبار لازم به همراه برنامه سالانه اقدام کند که این امر محقق نشده است.

رئیس کمیسیون سلامت، شورای شهر تهران با اشاره به تبصره پنجم این مصوبه اعلام کرد: باید کمیته‌های تخصصی برای نظارت برفعالیتهای دستگاه در قبل، حین و بعد از اجرا تعیین شود که این امر مداخله در دستگاه اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی نیز با استناد به دلایلی با لغو مصوبه موافق است، ادامه داد: از آنجا که مصوبه مذکور فاقد ساز و کار لازم به منظور اعمال وظایف نظارتی شورای شهر است و به نوعی مداخله در کار اجرایی شهرداری تهران محسوب می شود، کمیسیون بر اساس ظرفیت قانونی، خواستار لغو مصوبه است و پیشنهاد می شود شهرداری تهران در مدت زمان سه ماه نسبت به ارائه لایحه نظامات برنامه ریزی و اجرایی شهرداری تهران اقدام کند.

وی همچنین در بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک سوخت رسانی در تهران(بنزین و گاز)» نیز اعلام کرد: با ایجاد تسهیلات برای مردم موافق هستیم اما نباید این تسهیلات تهدید کننده سلامت مردم شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران بر اساس برنامه پنج ساله دوم مکلف به تهیه پیوست سلامت برای تمامی پروژه‌های شهر است، افزود: باید برای این طرح نیز پیوست سلامت تهیه شود، همچنین باید گازهای متصاعد شده در زمان سوختگیری وسایل نقلیه توسط تجهیزات استاندارد جمع آوری شود زیرا این گازها سرطان زا هستند و اگر تعداد ایستگاه­ها در دل محلات افزایش یابد، ایجاد نگرانی خواهد کرد.

حافظی خواستار توجه به نکات ایمنی در ایجاد جایگاه‌های کوچک سوخت رسانی شد و تاکید کرد: با استفاده از فضای بوستان های شهر تهران برای این امر بشدت مخالف هستیم و شهرداری می تواند از املاک در اختیار یا خریداری شده برای این کار استفاده کند. با اعمال این ملاحظات، کمیسیون سلامت موافق اجرای طرح ارائه شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: