جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 مرداد 1394     
چگونگی انتخاب عینک آفتابی استاندارد

باشگاه خبرنگاران: محمد کی‌پور، اوپتومتریست، در خصوص ویژگی‌های عینک پولاریزه گفت: اصولاً عینک‌های پولاریزه از ساختارهای اوپتیکی ویژه‌ای برخوردارند که منجر به جذب انعکاس نامطلوب از سطوح گوناگون و ارتقای کیفیت بینایی و همچنین افزایش میزان وضوح دید و افزایش سهولت و راحتی در بینایی افراد می‌شود.

وی ادامه داد: معمولاً عینک های پولاریزه دارای یک فیلتر چند لایه بوده و اجازه می‌دهند در جهت عمودی از میانشان عبور کند.

این اوپتومتریست ادامه داد: معمولاً به افرادی که نسبت به نور حساسیت‌ زیادی از خود نشان می‌دهند و همچنین به افرادی که جراحی آب مروارید و عیوب انکساری را انجام داده‌اند استفاده از عینک‌های آفتابی پولاریزه توصیه می‌شود.

این اوپتومتریست با اشاره به افرادی که دارای مشاغل سخت هستند، اظهار کرد: افرادی که در حرفه‌های سختی همچون قایق‌رانی و ماهی‌گیری فعالیت عمده‌ای دارند، استفاده از این عینک‌ها با کاهش انعکاس منتشره از سطح آب و پیرامون آن منجر به افزایش وضوح بینایی می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از عینک‌های پولاریزه در رانندگان نیز با کاهش انعکاس مطلوب جاده از بروز خیرگی می‌کاهد. با توجه به این که در برخی مواقع خصوصاً در هنگام مشاهده LCD و یا وسایلی که دارای صفحات نمایش لمسی هستند ممکن است مشکل آفرین باشند.

کی‌پور با اشاره به خصوصیات عینک‌های غیر پولاریزه افزود: این عینک‌ها معمولاً فقط ته رنگی دارند تا جلوی نور را بگیرند، به طور کلی این عینک‌ها علی رغم عینک‌های پولاریزه فیلتری برای حذف کردن نورها و روشنایی‌های مضر و زننده ندارند.

این اوپتومتریست با تأکید ویژه بر نحوه‌ی درست یک عینک آفتابی استاندارد خاطرنشان کرد: حتماً باید با دستگاه‌های مخصوص از استاندارد بودن عینک‌های آفتابی پولاریزه اطمینان حاصل کرد که این موضوع الزاماً باید مورد تأیید اوپتومتریست‌ها یا چشم پزشکان قرار گیرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: