جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 مرداد 1394     
راهکارهایی برای کاهش رفلاکس‌معده

باشگاه خبرنگاران: فاصله دو ساعته غذا خوردن با خوابیدن از عوامل مهم در جلوگیری از رفلاکس‌معده است.

دکتر‌ رزاقی متخصص تغذیه اگر فردی 30‌ دقیقه پس از صرف وعده ی غذایی حالت نشسته خود را حفظ کند و همچنین فاصله ی دو ساعته بین خورد غذا و خوابیدن حفظ شود. رفلاکس‌معده به میزان قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: هرچه از غذاهای آماده و سنگین و همین طور پر چرب استفاده کنیم امکان رفلاکس‌معده زیاد می شود و باید تا حد امکان از این عوامل دوری کرد.

وی خاطر نشان کرد: باید از بسیاری مواد مانند سیر و پیاز و نعناع و گوجه فرنگی و... که در بعضی از افراد ایجاد حساسیت می کنند نیز دوری کرد و هر فرد باید با مراجعه به پزشک این عوامل را بشناسد و اقدامات لازم برای جلوگیری از حساسیت را انجام دهد، چون در بلند مدت ممکن است حالاتی مثل رفلا‌کس‌معده را ایجاد می‌کند.

وی درباره علائم رفلا‌کس نیز توضیح داد: از علائم کلی رفلا‌کس می توان به سوزش معده و اسیدی شدن معده و سرفه و التهاب حلقو‌ی و.. اشاره کرد که با انجام کارهایی از قبیل جلوگیری از نوشیدن مایعات داغ و همچنین نوشابه ها که حاوی کافئین هستند جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: رفلا‌کس‌معده در افراد سیگاری نیز بسیار شایع است، زیرا با رفلا‌کس معده، مرگ سلول ها اتفاق می افتد که پس از چند ساعت این سلول ها جایگزین می شوند اما در مورد مری این جایگزینی به زمان چند هفته ای نیاز دارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: