جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 مرداد 1394     
حمایت شهرداری از حمل و نقل عمومی به تنهایی کار ساز نیست

به گزارش شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طی نشست خبری صبح روز سه شنبه 27 مرداد ماه در سالن کنفرانس شهرداری مرکزی عنوان کرد: در حال حاضر برنامه های دقیقی در جهت نوسازی و بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در نظر گرفته شده است که در سال جاری به مرور اجرایی خواهند شد.

سید جعفر هاشمی تشکری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، در پاسخ به اینکه با در نظر داشتن افزایش هزینه ها برای تاکسیرانان با حذف سهمیه های حمل و نقل عمومی و همچنین تبصره جدید سازمان هدفمندی یارانه ها در خصوص حذف یارانه بیمه تاکسیرانان، اقدامات حمایتی دولت برای این قشر چگونه خواهد بود، تصریح کرد: بدیهی است که در ماه های اخیر پس از اجرای طرح بنزین تک نرخی و حذف سهمیه ها نظام حمایتی مناسبی برای حمل و نقل عمومی ساماندهی نشده است در حالی که یکی از مفاد قانون هدف مندی یارانه ها ارائه خدمات حمایتی از محل درآمد حذف یارانه ها است.

وی در ادامه گفت: در واقع هدف اصلی اجرای طرح هدفمندی جلوگیری از ایجاد فشار بر گرده اقشار آسیب پذیر جامعه بود که در شرایط کنونی با عدم تحقق مفاد حمایتی این قانون، می توان گفت اجرای ناقصی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: حمایت دولت از حمل و نقل عمومی و تخصیص اعتبار و تسهیلات برای این بخش خلاء محسوسی در رفع معضلات حوزه حمل و نقل عمومی به شمار می رود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه از اقدامات حمایتی شهرداری برای تاکسیرانان خبر داد و اذعان داشت: یکی از مهم ترین تسهیلاتی که در حال حاضر از سوی شهرداری تهران برای تاکسیرانان در نظر گرفته شده است اعطای مبالغ بلاعوض برای نوسازی خودرو ها است که با توجه به قیمت خودرو، بخشی از هزینه آن از طریق وام های بلاعوض شهرداری پرداخت می شود.

وی افزود: دیگر اقدام شهرداری در این زمینه تامین بیمه حوادث و بیمه عمر رانندگان حمل و نقل عمومی است که با استقبال قابل توجهی از سوی این افراد مواجه شده است.

وی تاکید کرد: با این همه اقداماتی انجام شده برای حمایت از حمل و نقل عمومی پایتخت کافی نیست و می بایست به ازای هزینه های اضافه شده ساماندهی مناسبی از طرف دولت صورت گیرد.

سید جعفر تشکری هاشمی در رابطه با افزایش کرایه های تاکسیرانی برای جبران هزینه های این حوزه اظهار داشت: به وضوح می توان گفت که افزایش کرایه های حمل و نقل درون شهری امری بی پایه و اساس تلقی می شود چراکه نمی توان هزینه های یک بخش را با تحمیل هزینه های مضاعف به شهروندان جبران نمود.

وی افزود: در حال حاضر افزایش نرخ کرایه های تاکسی منطقی نیست و مشکلات فعلی تنها با ورود دولت به حیطه حمل و  نقل عمومی حل و فصل خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: