جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 مرداد 1394     
توضیحات جنتی درباره برند حلال مدیا

خبرگزاری صدا و سیما: علی جنتی در هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با اشاره به شعار اتحادیه که مزین به نام پیامبر(ص) است افزود: رویدادی که با نام پیامبر اسلام(ص) عجین باشد حتما مبارک است.

جنتی همچنین با اشاره به فیلم محمد رسول الله(ص) گفت: چه خوب بود از این فرصت استفاده می شد و این فیلم را که ساخته کارگردان نام آشنای ایرانی مجید مجیدی است مشاهده می کردیم که در این فیلم رحمت و رافت نبوی در دوران طفولیت ایشان به نمایش درآمده است.

وی افزود: در طول سال های گذشته همواره از مقاومت و بیداری اسلامی سخن گفته ایم و خوشبختانه رسانه هایی با هدف مقاومت، از جنس بیداری و حق طلبی و با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم گرفتار در چنگال دروغ پا به عرصه گذاشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه ها اگر با همگرایی در یک مسیر گام بردارند قطعا در دیپلماسی رسانه ای برتری خواهند داشت و نظام سلطه رسانه ای غرب را که منبع صهیونیستی دارد به چالش خواهند کشاند و این اجلاس می تواند در راستای برملاکردن رسانه های صهیونیستی گامی موثر بردارد.

جنتی بر کیفیت تولیدات و اخبار در موفقیت رسانه های اسلامی تاکید کرد و افزود: دستیابی به این مهم مستلزم نیروی انسانی کارآمد و دانش است که با دقت و ظرافت اسلام را از پنجره هنر معرفی کند و در جهت اعتلای آن گام بردارد.

وی گفت: بر کسی پوشیده نیست که در جهان امروز دیپلماسی رسانه ای بر دیپلماسی نظامی پیشی گرفته است و جبهه ای جدید و پرنفوذ را در خود جای داده است که نمی توان از آن گذشت.

جنتی افزود: مجمع رادیو و تلویزیون های اسلامی می تواند در راستای تقویت دیپلماسی رسانه ای برنامه ریزی کند و تسلیم رسانه های سلطه گر نشود و این مجمع می تواند هدایت و حمایت و تاثیر در رویدادهای اسلام را به عهده گیرد زیرا از پشتوانه غنی بهره مند است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بزرگترین سرمایه کشورهای اسلامی را اندیشه اسلامی دانست و گفت: اگر این اندیشه به درستی تبیین شود با استقبال مواجه می شود و باید از ظرفیت هنر اسلامی به درستی در این عرصه استفاده شود.

جنتی افزود: متاسفانه امروز اسلام ناب محمدی(ص) در هیاهوی فتنه های رنگارنگ مذهبی چنان تنها مانده که تبلیغات اسلام هراسانه دشمن در سراسر دنیا ریشه دوانده است و در این راستا باید قطب رسانه ای جهان اسلام تشکیل تا توطئه های دشمنان نقش بر آب شود.

وی با اشاره به رونمایی از برند حلال مدیا برای تولیدات صوتی تصویری اسلامی گفت: اسلام آئین پاکیزگی است و همواره به پاکی تاکید کرده است و این پاکی همه ابعاد زندگی انسان را دربر می گیرد و تنها به غذا و لباس محدود نمی شود، این خانواده پاک و فرزند پاک است که می تواند اسلام را گسترش دهد، بنیان خانواده کانون اساسی تربیت خانواده است به شرطی که به استفاده از رسانه های حلال توجه داشته باشد.

جنتی افزود: جمعیت نزدیک به 2 میلیارد نفری مسلمانان جهان نیازی گسترده و دائمی به محصولات رسانه ای حلال دارد و این بازار صاحبان رسانه ها را برای تولید محصولات حلال ترغیب می کند.

وی با اشاره به تولید محصولات غیراسلامی و غیرمشروع گفت: امروز مسلمانان از تولید چنین فیلم ها و رسانه هایی نگران هستند و باید محصولات پاک و حلال تولید شود و در این زمینه اعطای برند حلال مدیا به محصولات مجاز کشورهای اسلامی موثر خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برند حلال مدیا در گردشگری اسلامی نیز گامی مثبت محسوب می شود افزود: گردشگر مسلمان علاوه بر انتظار غذای حلال و رعایت مسائل اسلامی، از رادیو و تلویزیون های آن کشور و رسانه ها نیز انتظار دارد که شئونات اسلامی را رعایت کند.

جنتی با اشاره به درخواست مدیر یونیوز (خبرگزاری اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی) درخصوص همکاری رسانه های جمهوری اسلامی با این خبرگزاری گفت: 47 خبرگزاری در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که بیش از 30 تای آن ها جزء خبرگزاری های فعال هستند و در صحنه های بین المللی حضور دارند، ما برقراری ارتباط با یونیوز را وظیفه خود می دانیم.

وی در پایان با قدردانی از مسئولان برگزاری این اجلاس افزود: امید است این اجلاس بیش از پیش زمینه همکاری و هماهنگی رسانه ها را در جهان اسلام فراهم کند.

هشتمین اجلاس رادیو و تلویزیون های اسلامی و ششمین بازار فیلم اسلامی امشب با قدردانی از فعالان شبکه های اسلامی و خانواده شهدای رسانه های عضو اتحادیه که در یک سال گذشته به شهادت رسیده اند به پایان می رسد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: